Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Tillväxtansvarig sökes till Kompis Assistans
Skicka ansökan 17 dagar kvar
Organisationsutvecklare
17 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.    Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Vår mission är att göra det möjligt att leva som andra. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och vi har lokalkontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans har cirka 650 medarbetare och omsätter ca 200 mkr per år.     Vill du vara med och skapa tillväxt som gör verklig skillnad för människor? På Kompis söker vi nu en erfaren och engagerad Tillväxtansvarig som vill bidra till en hållbar utveckling av vår verksamhet inom personlig assistans.   Din roll Som Tillväxtansvarig får du ett övergripande ansvar för att driva Kompis tillväxtresa i Sverige både strategiskt och operativt. Det innebär att du ansvarar för nya kundförfrågningar och allt som härrör det. Du kombinerar affärsutveckling och analys med djup förståelse för den reglerade LSS-branschen. Det är en roll där du arbetar både med hjärta och hjärna, alltid med målet att skapa verkligt värde för våra kunder.   Ditt uppdrag   • Identifiera nya marknader, kundsegment och samarbetspartners • Utveckla och driva strategier för att öka kundbasen och stärka lojaliteten • Hålla dig uppdaterad på lagstiftning inom LSS och analysera dess påverkan på verksamheten • Bygga förtroendefulla relationer med kunder, anhöriga och myndigheter • Följa upp, analysera och rapportera statistik kring tillväxt och retention • Leda projekt som förbättrar kundresan och samordnar verksamheten internt   Vi söker dig som har   • Minst 10 års erfarenhet av arbete inom personlig assistans • Dokumenterad erfarenhet av affärsutveckling och kundtillväxt • Mycket god förståelse för LSS och dess ekonomiska modell • Hög kommunikativ förmåga, både strategiskt och i dialog med individ och myndighet • God digital kompetens, inklusive CRM och digital marknadsföring • Ett lösningsorienterat och empatiskt förhållningssätt • Förmåga att projektleda och koordinera mellan olika aktörer • Körkort för bil   Placering och rapportering Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Borlänge och du rapporterar direkt till VD. Resor i tjänsten förekommer.   Anställningsvillkor: Tillsvidare på 50 %, provanställning kan komma att tillämpas. Utdrag ur belastningsregister ska kunna uppvisas innan anställning med giltig ID-handling.   Arbetstider: Måndag-fredag, arbetsgivaren tillämpar förtroendearbetstid.   Tillträde: 1 Oktober eller efter överenskommelse   Besök gärna vår hemsida: www.kompisassistans.se   Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag.     För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post.   Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss!   * Marknadsmässiga löner * Möjlighet att arbeta hemifrån * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk