Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Upphandlare
Skicka ansökan 31 dagar kvar
Upphandlare Internkonsult
31 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och forma framtidens offentliga inköp? Lindesbergs kommun söker nu två engagerade och strategiska upphandlare som vill bidra till en hållbar och effektiv verksamhet - där varje krona räknas. Idag finns totalt fyra stycken upphandlare i kommunen.  Som upphandlare ansvar du för upphandling, uppföljning, utvärdering samt utveckling av kommunens inköp i enlighet med gällande policy och riktlinjer. Du kommer att tillhöra Ekonomi- och upphandlingsenhet inom Kommunstyrelseförvaltningen.   Vi  står inför spännande utvecklingsprojekt och vi befinner oss i en planeringsfas för att införa ett kategoristyrt upphandling- och inköpsarbete.  Vi erbjuder dig bland annat: • Flextid och möjlighet till arbete på distans vissa dagar i veckan • Semesterväxling och fler semesterdagar • Motionstimme eller motionspeng • Personlig kompetensutveckling inom upphandlingsområdet. Vision 2024: Med ett jäklar anamma skapar vi det storslagna i det lilla. I vår kommun skapar vi tillsammans en plats på jorden där vardagsnära trygghet möter naturens skönhet och människors vilja av järn. Från höga höjder till glittrande sjöar, från en levande landsbygd till småstadens liv och rörelse – hos oss är varje plats unik och en viktig del av helheten. För vi vet att det är tillsammans som vi skapar vår framtid – med stolthet för vår långa historia och med ett jäklar anamma. Här hjälps vi åt att göra det lilla i livet storslaget! ARBETSUPPGIFTER Som upphandlare hos oss har du ett helhetsansvar för upphandlingsprocessen, från upphandlingsdokument till beslut och avtal samt uppföljning och utvärdering. Upphandlingarna är av varierande karaktär och spänner över alla våra verksamhetsområden. Du kommer att arbeta med flera upphandlingar parallellt samtidigt och stödja verksamheterna genom hela upphandlingsprocessen.  Jobbet hos oss är självständigt men innebär också samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Du kommer möta många människor och lära känna kommunens verksamheter. Du är en viktig representant för kommunen och har förmåga att skapa tillit och förtroende. Lindesberg strävar efter en digital sammanhållen inköpsprocess. Som ett led i detta implementeras e-handel och verktyg för uppföljning. I rollen ingår även att arbeta med utveckling av internkontroll som exempel efterlevnad av ramavtal och leverantörskontroller. Du kommer fungera som internkonsult åt kommunens olika verksamheter på olika beslutsnivåer vilket t.ex. kan innebära att hålla i utbildningar, ge råd och stöd vid upphandlingsfrågor. Upphandlingsstrategi och Riktlinje för Hållbar upphandling utgör grunden för kommunens arbete med upphandling. LOU (Lagen om offentlig upphandling) och LUF (Lagen om upphandling inom områdena vatten, energi, transporter och posttjänster) reglerar verksamheten. Vi har ett samarbetsavtal med Örebro kommun.   Samhällsbyggnadsförvaltningen är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora som är organiserad i Lindesbergs kommun. Förvaltningen består av tre huvudsakliga verksamhetsområden: teknisk verksamhet, planering och projekt samt bygg- och miljö. Upphandlingar inom de tekniska verksamheterna gata, vatten och avlopp, avfall och återvinning hanteras i Lindesbergs kommun men omfattar samtliga samverkande kommuner. KVALIFIKATIONER Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning. Lämpligtvis inom juridik eller ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har mycket goda språkkunskaper i tal och skrift på svenska. Arbetslivserfarenhet, vidareutbildning som diplomerad eller certifierad upphandlare och kunskap inom LOU och/eller LUF, IT, ekonomi, juridik, entreprenadjuridik är meriterande. Vi söker dig som är affärsmässig och har en helhetssyn, samt som ser till organisationens bästa. Du har pedagogisk förmåga och är lyhörd för verksamheternas behov. Du arbetar självständigt och strukturerat men värdesätter även samarbete med andra både internt och externt. Vi vill att du är analytisk och har servicekänsla. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Kommunens värdegrund är: Tillsammans! Med nyfikenhet, drivkraft och omtanke. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare