Arbetsbeskrivning
Vi är Fabo
Falkenbergs Bostads AB, Fabo, är ett kommunalt och allmännyttigt bostadsbolag med över 100 medarbetare, som erbjuder ett brett utbud av både lägenheter, lokaler och parkering/garage. Med över 2600 lägenheter, från fastigheter byggda på 30-talet till moderna bostäder, har vi varit en del av Falkenbergs kommun i många år. Vi äger, bygger och förvaltar fastigheter i hela kommunen och spelar en aktiv roll i utvecklingen av bostadsområden för att skapa alla tiders boende. Vi erbjuder boende för livets alla faser.
Läs mer på https://fabo.se/
Bolagscontroller till Fabo
Är du en noggrann och strukturerad person med ett skarpt öga för regler och lagar? Trivs du med att ta ansvar och vill bygga upp något från grunden? Då kan detta vara jobbet för dig.
Om rollen. Som bolagscontroller hos oss blir du den som säkerställer att alla handlingar hanteras enligt gällande lagar och regler. Rollen är ny hos oss och du kommer spela en avgörande roll i att bygga och utveckla Fabos information- och arkivhantering. Du blir ett viktigt stöd till våra avdelningar, medarbetare och chefer och får möjligheten att forma arbetet utifrån din expertis.
Arbetsuppgifter:
- Utveckla och uppdatera arkivförfattningar, informationsplan och arkivbeskrivningar.
- Ansvara för styrelseadministration, inklusive protokoll, kallelser och mötesadministration.
- Skapa effektiva rutiner för bland annat diarieföring, utlämning av allmän handling och sekretessprövning.
- Hantering av bolagets dokument genom registrering, arkivering, gallring och kvalitetssäkring.
- Uppbyggnaden av arkiv och implementeringen av e-arkiv.
- Stödja VD, styrelse och ledningsgrupp i strategiska och operativa frågor genom att bidra med din expertis.
- Systemansvarig för de IT-system som är kopplade till informationshantering.
Varför Fabo? Hos oss får du vara en del av en organisation som värdesätter nytänkande och utveckling. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där du får möjlighet att växa i din roll.
Kvalifikationer. Vi söker dig som har god administrativ erfarenhet av arbete med dokument, information och arkivhantering, gärna inom offentlig sektor och tidigare erfarenhet inom styrelse- eller bolagsadministration. Utbildning inom arkiv och informationsvetenskap är meriterande. Du ska ha god kunskap om relevanta lagar och regelverk så som Arkivlagen, ABL, GDPR, OSL, KL, mfl. Även erfarenhet av digitala dokumenthanteringssystem och e-arkiv. System vi jobbar i idag i bland annat Evolution och Netpublicator.
Om dig. Vi tror att du är strukturerad, noggrann och har ett genuint intresse för att utveckla och förbättra processer. Du arbetar självständigt och har en hög grad av ansvarskänsla. Kommunikation och samarbete är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen, och vi lägger stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.
Om tjänsten. Tjänsten är tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning, start enligt överenskommelse. Vi kommer att genomföra urval och intervjuer löpande. Sista ansökningsdag är den 3 augusti.
Övrigt
Fabos kärnvärden är Nära, Drivande, Ansvarstagande och Inspirerande. Vi värdesätter olikheter och har nolltolerans till kränkande särbehandling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.