Är du redovisningsekonom med erfarenhet av kundreskontra och trivs i en roll där du snabbt får ta ansvar? Nu har du möjlighet att kliva in som konsult hos en kund i Malmö och bidra med din kompetens under en viktig övergångsfas. Om uppdraget
Vi söker nu en redovisningsekonom för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i Malmö. Uppdraget är på heltid och sträcker sig över en övergångsperiod, från att nuvarande redovisningsekonom avslutar sin tjänst tills dess att en ny person har rekryterats till rollen. Uppdraget startar 8/9-2025 och kommer att pågå till och med 5/12-2025 eller tills att rekryteringen är avslutad. Kunden har sin ekonomienhet inom avdelningen Finans, som består av sex medarbetare: en ekonomichef, två personer inom kundreskontra, två inom leverantörsreskontra samt en person som arbetar med bokslut, skatter och anläggningstillgångar. Det är en av rollerna inom kundreskontra som nu behöver täckas upp, vilket innebär att du kommer att arbeta nära tillsammans med den andra kollegan i samma funktion.
Som konsult kommer du att få en introduktion och handledning av din närmaste kollega inom kundreskontra. Arbetet sker huvudsakligen på plats hos kunden i Malmö, men det finns möjlighet till visst distansarbete.
Detta är en utmärkt möjlighet för dig som har erfarenhet inom kundreskontra och vill bidra med din kompetens i ett engagerat team under en viktig övergångsperiod.
Dina arbetsuppgifter
Dina kvalifikationer
Viktiga egenskaper för rollen är att vara självgående, ha förmåga att snabbt sätta sig in i arbetet inom kundreskontra, är nyfiken och van vid att arbeta i olika system. Du är dessutom positiv, prestigelös, ödmjuk samt strukturerad och noggrann med att arbeta enligt tydliga rutiner.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14/7
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0709397500
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.