Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en Ekonom till Fastighetsverket. I rollen kommer du att vara ett viktigt administrativt och ekonomiskt stöd till både förvaltare och tekniska förvaltare i det dagliga arbetet, med daglig kontakt med personal på ambassader runt om i världen. Rollen innefattar även löpande bokföring och arbete i både kund- och leverantörsreskontra. Du kommer också att arbeta med andra administrativa uppgifter kopplade till förvaltningen, som till exempel viseringar och praktiska frågor på olika orter.
Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter:
- Din huvuduppgift är att vara ett stöd till förvaltare och tekniska förvaltare i det dagliga arbetet.
- Daglig kontakt med personal ute på ambassaderna i olika delar av världen.
- Biträda ekonomiansvarig med prognos- och budgetarbete.
- Ekonomisk redovisning, som leverantörsreskontra och bokslutsarbete samt löpande bokföring.
- Hantering av hyreskontrakt.
- Projektuppföljning.
- Hantering av fastighetsskattefrågor.
- Framtagande av beslutsunderlag.
- Du kommer även att arbeta med andra administrativa arbetsuppgifter såsom viseringar och praktiska frågor kring förvaltningen på de olika orterna.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Ekonom är ett konsultuppdrag på heltid med start 2025-09-15 och beräknas pågå till och med 2026-02-15.
Krav för tjänsten:
• högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller controller.
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.).
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
• kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView, Insikt och Power BI)
• erfarenhet av statlig löpande redovisning.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
- Högskoleutbildning inom ekonomi
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-20.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!