Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
HR Business Partner
Skicka ansökan 170 dagar kvar
HR HR Business Partner
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Din nya roll 

Detta är ett spännande uppdrag där du kommer att arbeta både strategiskt och operativt tillsammans med deras verksamheter i Figeholm och på deras Technology Center i Ludvika.

Som HR Business Partner hos vår kund blir du en trygg och affärsnära samarbetspartner till verksamheten. Du arbetar brett med HR-frågor, både strategiskt och operativt, och stödjer chefer i deras dagliga arbete samt driver långsiktiga HR-initiativ.

Rollen innebär resor till Figeholm cirka 3 dagar var 3–6 vecka.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Vara ett aktivt och professionellt stöd till verksamhetens chefer i HR-relaterade frågor.
  • Samverka med fabriksledningen för att utveckla och implementera HR-strategier och initiativ i linje med företagets mål.
  • Säkerställa att HR-processer fungerar väl lokalt i samarbete med centrala funktioner som Talent Acquisition, Talent Management och Employer Branding.
  • Coacha och stödja chefer i frågor som rör arbetsrätt, medarbetarrelationer och prestationshantering.
  • Genomföra regelbundna HR-revisioner för att säkerställa efterlevnad av lagar, avtal och interna riktlinjer.
  • Stötta i organisationsutveckling, förändringsarbete, talanghantering och succession planning.
  • Vara en aktiv del av deras globala HR-team och bidra till erfarenhetsutbyte och utveckling av våra gemensamma processer.

Tjänstens omfattning:

  • Augusti–november 2025: Heltid, 100% (ansvar för både Figeholm-fabriken och Technology Center i Ludvika)
  • December 2025–augusti 2026: Deltid, 50% (ansvar för Technology Center i Ludvika)
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du
  • En akademisk examen inom HR, ekonomi eller motsvarande.
  • Erfarenhet av en bred HRBP-roll, gärna inom tillverknings- eller industrimiljö.
  • God kännedom om HR-principer, arbetsrätt och HR-processer.
  • Erfarenhet av rekrytering, performance management, ledarstöd och arbetsmiljöfrågor.
  • Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.
Vem är du?

Du har mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga, samt förmåga att bygga förtroendefulla relationer på alla nivåer. Du har ett analytiskt sinne och förmåga att dra insiktsfulla slutsatser utifrån HR-data.

Välkommen med din ansökan

Anställningens omfattning: Först 100% och sedan 50% från november 2025. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters.

Arbetsmodell: Initialt cirka 80% på plats i Ludvika, möjlighet till distansarbete vid behov efter introduktion. Start: 2025-07-28 Slut: Augusti 2026 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Godkänt drogtest innan uppdragstart. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.

Bra att känna till!

Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

Företagspresentation

Vår kund utvecklar världens energisystem till att bli mer hållbart och flexibelt. De hjälper i sin tur kunder inom energi- och industrisektorn med innovativa lösningar och tjänster över hela världen.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre