Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad supporttekniker till vår Servicedesk!
I denna roll arbetar du på IT-avdelningen och spelar du en viktig roll inom kommunledningsstaben. Vårt uppdrag är att leda och stödja kommunens utveckling. Vi skapar förutsättningar för våra verksamheter att nå sina mål.
Vi är en av Skaraborgs största IT-organisationer i en expansiv fas och levererar tjänster till Skövde kommun, bolag, kommunalförbund samt våra samarbetskommuner Hjo, Tibro och Karlsborg.
Hos oss blir du en del av ett engagerat team på Servicedesk IT och en av 68 kollegor på hela avdelningen med stark gemenskap som tillsammans skapar en trygg, inkluderande och prestigelös arbetsmiljö. Vi brinner för innovation, ny teknik och ständig förbättring.
ARBETSUPPGIFTER
Om rollen
Som supporttekniker i 1:a linjen är du den första och viktigaste kontakten för våra användare. Du arbetar i team som hanterar ärenden via telefon, på plats och digitala kanaler. Teamets mål är att lösa så många ärenden som möjligt direkt i första kontakten och samtidigt ge användaren en positiv upplevelse.
Vi arbetar enligt en tydlig strategi: att göra våra användare självständiga och framgångsrika. Därför erbjuder vi rätt supportkanal vid rätt tillfälle och löser idag cirka 85 % av alla ärenden redan vid första kontakt.
Du kommer även att:
• Felsöka och lösa problem inom exempelvis Windows, Office 365, nätverk och skrivare
• Bidra till förbättringar i våra arbetssätt och kunskapsdatabaser
• Arbeta enligt ITIL-processer och vår tjänstekatalog
• Delta i kompetensutveckling och egna uppdrag
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• Har högskoleexamen, yrkesutbildning eller motsvarande erfarenhet inom IT
• Har ett genuint intresse för att hjälpa andra och lösa problem
• Är en lagspelare med god samarbetsförmåga
• Arbetar strukturerat och tar ansvar för att driva processer framåt
• Håller dig uppdaterad inom IT genom omvärldsbevakning
Meriterande:
• Erfarenhet av ITIL
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem
Vi erbjuder
• Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag
• En arbetsplats med teknisk spets, gemenskap och utvecklingsmöjligheter
• Möjlighet att påverka och förbättra våra arbetssätt
• Ett team som värdesätter samarbete, variation och arbetsglädje
ÖVRIGT
I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss.
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.