Arbetsbeskrivning
Företagspresentation Unik Resurs i Sverige AB är ett expansivt bolag inom rekrytering, bemanning och konsulttjänster med huvudkontor i Linköping. Med cirka 150 anställda och en omsättning på drygt 130 Mkr, är vi en etablerad aktör som arbetar för att skapa långsiktigt värdeskapande relationer. Ekonomi- och administrationsavdelningen består av fyra personer och ansvarar för hela det ekonomiska flödet i bolaget – från löpande redovisning till rapportering och systemstöd. Avdelningen är även ett nav för intern IT-administration samt jobbar nära ledningsgrupp och styrelsen. Detta är en ersättningsrekrytering då vår ekonomiassistent efter 10 år på Unik med våra allra bästa rekommendationer går vidare till en ny utmaning.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vill du vara en del av ett team som levererar ekonomi i toppklass? Unik Resurs söker dig som vill ta klivet in i en bred och självständig roll som ekonomiassistent – mitt i händelsernas centrum hos ett bolag med tydligt fokus på affärsstöd och utveckling. Hos oss blir du en del av en ekonomiavdelning som sätter ribban högt och samtidigt har kul tillsammans. Du erbjuds ett arbete där frihet under ansvar är på riktigt och där du får vara med och bidra till en verksamhet som fungerar som ett föredöme inom sin bransch.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som ekonomiassistent får du en bred och varierad roll där din huvudsakliga uppgift är att hantera både kund- och leverantörsreskontra. Du kommer bland annat att:
- Hantera inkommande leverantörsfakturor från mottagning till bokföring och utbetalning
- Sköta kundfakturering, inbetalningar och påminnelser
- Ansvara för kontoavstämningar och moms-/skattedeklarationer
- Säkerställa att våra system (Lime, Milient, Visma Administration) fungerar och är korrekt integrerade
- Bidra till löpande förbättringar i arbetssätt och rutiner
Utöver ekonomiadministrationen kommer du även ha ansvar för vissa kontorsadministrativa uppgifter samt samarbeta med övriga delar av verksamheten. Rollen innebär ett stort eget ansvar och varierande arbetsintensitet, med särskilt högt tempo vid månadsbokslut. Det kräver struktur, noggrannhet och en förmåga att hålla tempo utan att tappa kvalitet.
Din profil Din profil Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs i en roll där du både får arbeta självständigt och vara en viktig del av ett team. Du är serviceinriktad, prestigelös och tycker om att samarbeta – hos oss bygger vi framgång tillsammans.
För att lyckas i rollen behöver du ha:
- Gymnasieexamen samt minst 2 års arbetslivserfarenhet inom redovisning eller ekonomiadministration
eller
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomiadministration
- Goda kunskaper i ekonomisystem och en trygghet i digitala verktyg
Meriterande är om du dessutom har:
- Erfarenhet av Visma Administration, Excel och Milient
- Jobbat i tjänsteproducerande bolag och/eller i mindre ekonomiavdelningar
- Förståelse för periodiseringar, bokföring, moms/skatt och CRM-uppföljning
Personliga egenskaper vi värdesätter högt:
- Noggrann och metodisk
- Självgående med hög arbetsmoral
- Flexibel, lösningsorienterad och med hög integritet
- Positiv och energisk – vi gillar att ha kul på jobbet!
Övrigt
- Omfattning: Heltid, med provanställning
- Placering: Linköping, med hybridmöjlighet (minst 3 dagar på kontoret)
- Lön: Enligt överenskommelse
- Förmåner: Enligt Unik Resurs riktlinjer
Ansök redan idag!
Ansökan
Låter det här som rätt steg för dig? Välkommen att söka och bli en del av ett team som gör skillnad – på riktigt.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Peter Undén och nås på 0703-408141 eller på
[email protected]
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Relaterade taggar: #LI-Onsite