Arbetsbeskrivning
Vi på Barona söker nu en fakturaassistent till NSVA, Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp,.
Du blir anställd av Barona och arbetar som konsult ute hos NSVA.
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start så snart som möjligt och pågår till och med 2026-12-31.Detta är ett uppdrag för dig som vill ha en viktig roll i en samhällsbärande verksamhet med fokus på kundservice och fakturering.
Du blir en del av ett engagerat team med hög kompetens och god stämning.
Tjänsten är som tidigare nämnt placerad i Helsingborg och innebär arbete 100 % på kontoret.
De som arbetar på NSVA, Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp, vet att de har ett av de viktigaste jobben som finns.
De ska se till att det kommer rent vatten ur kranen och att det vatten de släpper följer de lagar och krav som finns.
Det är en uppgift som inte bara kräver den yppersta av kompetenser utan även ett stort ansvar från var och en.
Vilken uppgift du än har på NSVA så är din delaktighet och arbetsinsats en viktig del i det pussel som gör att de kan leverera det resultat som samhället förväntar sig.
Med öppna dialoger och aktivt kunskapsutbyte sätter de fundamentet för ett företag där kompetens, ansvar och arbetsglädje driver dem framåt.
De är idag cirka 230 medarbetare. Om tjänstenDu kommer att arbeta i fakturaservicegruppen som tillhör avdelningen Kund och Kommunikation.
De arbetar med att utföra tjänster till sina ägarkommuner inom områdena kundservice, växel och reception, fakturering och kravhantering gällande bruknings- och anläggningsavgifter, planering, kundkommunikation samt intern och extern kommunikation.
Fakturaservicegruppen ansvarar för fakturering och kravhantering av anläggnings- och brukningsavgifter, kundärenden rörande fakturor samt ekonomisk uppföljning.
ArbetsuppgifterSom fakturaassistent kommer du bland annat att:
- Planera och genomföra fakturering av bland annat bruknings- och anläggningsavgifter.
- Hantera påminnelser och krav gällande obetalda fakturor
- Hantera kundärenden via telefon och mejl som rör fakturor samt brukningsavgifter i VA-taxan
- Stötta andra grupper inom avdelningen vid behov
- Delta i utvecklingsarbeten för tjänster och produkter inom fakturaservice
Vi värdesätter ett aktivt medarbetarskap där du tar ansvar för helheten, samarbetar i team och bidrar till både din egen och andras kompetensutveckling.
Vem är du?Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och lösningsorienterad.
Du har förmåga att prioritera rätt saker och jobbar målmedvetet för att nå resultat.
Du är noggrann i ditt arbete, har ett öga för detaljer och är inte rädd för att rycka in där det behövs.
Du trivs i sociala sammanhang, har lätt för att kommunicera och är serviceinriktad.
Rollen kräver god samarbetsförmåga och ett prestigelöst förhållningssätt.
Kvalifikationer- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig bakgrund
- Minst 3 års erfarenhet av arbete inom ekonomiadministration, fakturering eller motsvarande
- God datorvana,sam har erfarenhet av bokföringssystem och Officepaketet
- Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift
Erfarenhet av affärssystemet EDP Future är meriterande
Mer informationTjänsten är en visstidsanställning med start enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt, och sträcker sig till och med 2026-12-31.
Tjänsten är på heltid, under tiderna 08.00-16.30 och man arbetar från NSVAs kontor placerat centralt i Helsingborg.
Processen innehåller intervjuer med både Barona och kund.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför gärna in din ansökan redan nu!
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, men för frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta Carina Stjerström,
[email protected]Välkommen med din ansökan!
Om BaronaBarona är en internationell koncern med kontor i 10 länder.
I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet.
Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären.
Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling.
Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på https://barona.se/om-barona/
INDGEN