Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en Interim HR-chef till en myndighet i Stockholmsområdet under en period då ordinarie HR-chef kommer att vara tjänstledig. Uppdraget består främst av att vara ett stöd i arbetsrättsliga frågor för myndighetens chefer, arbeta operativt med HR-frågor samt att arbetsleda och stötta medarbetarna på HR-enheten.
HR-enheten består av fem medarbetare – två lönehandläggare och två personalspecialister. HR-enheten ingår i Avdelningen för verksamhetsstöd och HR-chefen rapporterar till avdelningschefen.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Interim HR-chef är ett konsultuppdrag på deltid (80%) av en heltid. Uppdraget beräknas starta 2025-09-01 och pågå till och med 2026-02-28.
Arbetet utförs i huvudsak på myndighetens kontor i Stockholm med möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse.
Krav för tjänsten:
• Akademisk examen inom personalvetenskap eller motsvarande
• Gedigen kunskap inom arbetsrätt
• Minst fem års erfarenhet av operativt och strategiskt HR-arbete, varav minst två år inom statlig verksamhet
• Minst tre års erfarenhet som chef med personalansvar
• Kunna lämna beskrivning samt kontaktuppgifter av ett referensuppdrag på likvärdigt uppdrag/arbete som har genomfört de tre (3) senaste åren.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-21
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!