Vill du vara med och leda en av Stockholms mest moderna coworkingmiljöer? Då vår uppskattade Site Manager Hanna snart går på föräldraledighet söker vi nu en driven och serviceinriktad ersättare till Arenan i hjärtat av Stockholm – Arena Sergel. Det här är ett uppdrag för dig som älskar mötet mellan människor, har känsla för detaljer och vill vara med och skapa arbetsdagar i toppklass för våra medlemmar och besökare. Om Vasakronan och Arena-konceptet
Vasakronan är Sveriges ledande fastighetsbolag och äger, förvaltar och utvecklar centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala.
Vasakronan Arena är bolagets egna coworking-koncept som lanserats sedan 2019. Med fokus på produktivitet, hållbarhet och smarta kontorslösningar driver Vasakronan idag flera arenor i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Läs mer: Vasakronan Arena Om Arena Sergel Flaggskepet Arena Sergel ligger centralt beläget vid Sergels torg i Stockholm. På tre våningsplan finns det mer än 30 konferens- och mötesrum samt över 150 flexarbetsplatser. Utöver det har Arenan en magisk takterrass med slående utsikt över Stockholm. Självklart finns det flertalet lounger för event, mingel eller en trevlig pratstund i en av de sköna fåtöljerna.
På Arenan är det stort fokus på service och välmående. En arbetsplats utöver det vanliga! Alla material är noga utvalda och med hjälp av ljud, ljus och doft har man skapat en arbetsplats för alla att trivas på. Smart teknik och funktion är ledorden och varje yta ska förse en med nya intryck.
Läs mer om Arena Sergel här: https://vasakronan.se/arena/arena-sergel/
En roll med både service och sälj i fokus
Som Site Manager på Arena Sergel har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften och för att skapa en arbetsmiljö där både medlemmar och gäster trivs. Du leder ett dedikerat team om fyra personer och tillsammans säkerställer ni att servicen håller högsta nivå – varje dag.
Arbetet är varierat och innefattar bland annat koordinering av konferensbokningar, bemötande av nya och befintliga medlemmar, kontakt med leverantörer samt att planera och genomföra allt från frukostservering till kundevent och after works. Du ansvarar också för administrativa delar såsom fakturering och rapportering, och ser till att rutiner och flöden fungerar smidigt i praktiken.
Du är en närvarande ledare som trivs i en operativ roll, men som också har förmåga att lyfta blicken, strukturera arbetet och skapa förutsättningar för ditt team att leverera service i toppklass För att lyckas i rollen behöver du inte bara ha ett starkt servicefokus – du motiveras också av att skapa affärsvärde. Du arbetar nära Vasakronans uthyrningsteam och är en nyckelperson i att visa upp arenan för potentiella kunder, identifiera behov och bidra till att fylla ytorna. Med ett naturligt och förtroendeingivande sätt bygger du relationer, tar initiativ och driver försäljning i vardagen. Du trivs helt enkelt i mötet med människor – både som ledare och som ambassadör för Arena Sergel.
Du blir anställd av Carotte Staff och arbetar heltid på plats hos Vasakronans coworkingenhet Arena Sergel i Stockholm. Tjänsten är ett vikariat med start i september 2025, med stor sannolikhet att pågå till och med december 2026. Arbetstiderna är förlagda till vardagar under kontorstid.
Vi söker dig som
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har både erfarenhet och engagemang för att skapa förstklassiga arbetsmiljöer och serviceupplevelser. Du är en trygg och närvarande ledare med känsla för detaljer, och du motiveras av att få ta ansvar, driva förbättringar och vara en del av ett team.
Samtidigt är du affärsdriven och trivs i en roll där du får kombinera det operativa arbetet med att vara en aktiv del i försäljningen. Du har förmågan att se kunders behov, bygga relationer och på ett naturligt sätt presentera våra erbjudanden på ett sätt som skapar värde.
Med dig har du:
Om Carotte Staff
Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen.
Övrig information
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Sökord: site manager, platsansvarig, reception, Stockholm, hotellreception, coworking, co-work,