Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi en upphandlare till Lunds universitet. I denna roll behöver du ha goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU) samt viss arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Du kommer bland annat att genomföra och samordna inköp i nära samarbete med tekniska specialister. Arbetet innefattar även administration kring inköps- och direktupphandlingsfrågor.
Förekommande arbetsuppgifter:
- Utföra och koordinera mindre och mellanstora inköp i samarbete med tekniska specialister samt vara kontaktperson gentemot upphandlare vid stora inköp.
- Administration kring inköps- och direktupphandlingsfrågor såsom avtalshantering, inköpsdokumentation samt stötta vid direktupphandlingar och vid frågor kring tull, leveransvillkor, logistik och förseningsklausuler etc.
- Nyckelanvändare för inköpssystem samt delta i inköpsnätverk inom Lunds universitet.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid med beräknad start i oktober 2025 och förväntas fortlöpa till och med februari 2026. Efter upplärningsperiod finns utrymme till visst distansarbete.
Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning, alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper inom LOU/LUF
• Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-08-25.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!