Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Interim ekonomistyrningschef till försäkringsbolag
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Avdelningschef
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren Ekonomistyrningschef till ett ledande försäkringsbolag i Stockholm. Uppdraget innebär att under en övergångsperiod axla det operativa ansvaret för ekonomistyrning, affärsplanering och effekthemtagning. Rollen är placerad inom sektionen Styrning och Affärsanalys och kräver senior kompetens inom finansiell styrning samt förmåga att leda förändringsarbete och strategiska initiativ.

Arbetsbeskrivning Uppdraget motsvarar den operativa delen av rollen som avdelningschef Finans (utan personalansvar). Du kommer att leda det löpande arbetet med ekonomistyrning och affärsplanering, samt stötta ett större förändringsprogram kopplat till effekthemtagning och styrningsmodeller.

Arbetet innebär:

  • Leda och utveckla affärsplaneringsprocessen
  • Koordinera ekonomistyrning och uppföljning
  • Stötta programmet Konkurrenskraft i effekthemtagning
  • Säkerställa koppling mellan strategiskt arbete och finansiella processer
  • Driva förändringsarbete inom ekonomiområdet

Kompetenskrav & erfarenhet

Vi söker dig som:

  • Har minst 9–12 års erfarenhet inom ekonomistyrning och finansiell analys, gärna i en ledande roll
  • Har hög kompetens inom finansiell styrning och affärsplanering, särskilt inom försäkringsbranschen
  • Har dokumenterad erfarenhet av att leda större grupper och driva förändrings- och förbättringsinitiativ
  • Har stark strategisk och analytisk förmåga samt vana att arbeta på en övergripande nivå
  • Är trygg i självständiga roller med stort ansvar och har god samarbetsförmåga

Längd på uppdrag Uppdraget är på 4 månader, med start den 18 augusti och avslut den 18 december 2025. Tjänsten är på heltid med placering hos kund i Stockholm. Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista svarsdag den 29 juli 2025.

Plats: Stockholm Uppdragstyp: Konsultuppdrag via Capega Längd: 4 månader, heltid

Kontakt och Ansökan Skicka in din ansökan eller connecta med oss redan idag – så håller vi dig uppdaterad om uppdrag som matchar din profil. Har du frågor? Tveka inte att kontakta Elin Eklöf, rekryteringskonsult på Capega.

Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Ledare Direktör Miljöchef Kvalitetschef Kvalitetsansvarig Förvaltningsdirektör
2 juli
Personalchef Fastighetsstrateg Fastighetsansvarig Förvaltningsledare Fastighetsförvaltare Teknisk fastighetsförvaltare Kommersiell fastighetsförvaltare
2 juli
Chef Mekaniker Bilmekaniker Verkstadschef Verkstadsansvarig Lastbilsmekaniker
27 juni
Chef Strateg Teamchef Sektionschef Avdelningschef Samhällsstrateg Administrativ chef Förvaltningsledare
Idag