Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Informationssäkerhetsstrateg
Skicka ansökan 27 dagar kvar
Informationssäkerhetsstrateg
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Säkerhetsenheten är en centralt placerad specialistfunktion som samordnar och stöttar såväl kommunkoncernen som samhället med förebyggande och avhjälpande säkerhetsarbete. Enheten har idag fyra medarbetare som täcker in en rad olika kompetenser inom verksamhetssäkerhet, säkerhetsskydd, informationssäkerhet, krisberedskap, civilt försvar samt drog- och brottsförebyggande arbete. Nu söker vi en relationsskapande och driven person för tjänst som informationssäkerhetsstrateg. Låter det spännande? Då kan du vara den vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER I rollen som informationssäkerhetsstrateg kommer du att ingå i ett team som leds av säkerhetschefen.  I tjänsten ingår såväl strategiskt som operativt informationssäkerhetsarbete. I det strategiska arbetet ingår framförallt att vidareutveckla och implementera ledningssystemet. Det operativa arbetet handlar om att stödja kärn- och stödverksamheter med sådant som informationsklassning, riskanalyser och upphandlingsfrågor. Du kommer vara ansvarig för att identifiera vad som är mest prioriterat att utveckla. Vidare har ansvar för uppföljning, rådgivning, utbildning samt signalskyddsarbete. Din arbetsplats utgår från stadshuset i centrala Mariestad, ett par minuters promenad från resecentrum. KVALIFIKATIONER För att passa i denna tjänst ser vi att du har utbildning samt erfarenhet inom informationssäkerhet. Rollen kräver att du har en god förmåga att se helheter och sätta in uppgifter i rätt sammanhang. Du har en mycket god och prestigelös samarbetsförmåga, flexibilitet och är en god relationsbyggare. Arbetet bygger i hög utsträckning på att du som person är självgående och kan driva och leda processer och initiativ gentemot kommunens olika verksamheter. Vi förutsätter att du är nyfiken och aktivt omvärldsbevakar för att hålla dig uppdaterad inom området. Du är kommunikativ och pedagogisk samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Har du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation är det meriterande B-körkort är ett krav. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Rekryteringsarbetet startar när ansvarig chef är åter efter semester. Intervjuer planeras därför att hållas tidigast mot slutet av vecka 32. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare