Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör till Administrativa enheten i nordost/sydväst

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Är du en ansvarstagande administratör som tycker om att samarbeta, håller en hög servicenivå och älskar administration? Administrativa enheten Nordost/Sydväst söker nu två nya kollegor och vi hoppas att du är den vi söker! Ekonomiavdelningen består av sex enheter: ekonomi, fastighet, inköp samt tre administrativa enheter. Avdelningens huvuduppdrag är att skapa förutsättningar för god ekonomisk hushållning samt säkerställa ett likvärdigt och effektivt stöd till förvaltningens chefer och medarbetare. De tre administrativa enheterna är fördelade på stadsområdena Nordost/Sydväst, Centrum och Hisingen. Vi har ett bra samarbete mellan enheterna och strävar efter att ge ett professionellt och likartat stöd inom förvaltningen. Vi stöttar chefer och medarbetare i de flesta system och arbetar bland annat med: personal- och lönesystem, ekonomiadministration, avgiftshandläggning, verksamhetssystem m.m. I uppdraget ingår tät kontakt med respektive enheter, chefer, kollegor, övriga stödfunktioner samt olika externa aktörer. Vi tillämpar flextid och har också möjlighet att förlägga viss tid av arbetet hemifrån. Här finner du en stödjande kultur och ett gott samarbete! Tjänst inom löneadministrativa processen: - Stöd och service i samtliga processer i Personec. - Vissa arbetsuppgifter i Time-care/MA Tjänst inom avgiftsprocessen: - Beräkna avgifter för bl.a. hemtjänst, läger, korttid m.m. - Hyresavtal samt beräkning av kommunalt bostadstillägg - Habiliteringsersättning Då vi har ett gemensamt ansvar på enheten så kan arbetsuppgifterna förändras över tid samt att det kan komma utökade och icke ordinarie arbetsuppgifter under vissa perioder så det krävs att du är flexibel, har motivationen att lära nytt och är samarbetsvillig. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas hos oss på administrationen! Varmt välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning. Önskvärt vore om du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration eller ekonomi. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av administrativ tjänst inom offentlig förvaltning eller annan myndighet. God datorvana är ett krav och du är en van användare av Office365. Meriterande är om du har erfarenhet av avgiftshandläggning eller har arbetat som chefsstöd i Personec samt om du har du arbetat i verksamhetssystemen Agresso, Treserva, Personec och Time-care. Tjänsten kräver att du har mycket god svenska i både tal och skrift. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i stressiga situationer. Tjänsten kräver god samarbetsförmåga. Det innebär att kunna lyssna in, visa intresse och att aktivt bidra till det gemensamma uppdraget och arbetsklimatet. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information och ser möjligheter i förändringar. Vi söker en person som är serviceinriktad, lösningsfokuserad, med en vilja att hjälpa andra. Det är också viktigt att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt för att hålla uppsatta deadlines. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Intervjuer för denna tjänst kan eventuellt hållas digitalt. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support Kundbokare Kundansvarig Projektledare Kundrådgivare Administratör Kundsamordnare Offertansvarig Inköpsansvarig Servicerådgivare Kundprojektledare Kundtjänstmedarbetare
7 juli
Terapeut Psykolog Enhetschef KBT-terapeut Administratör Sjuksköterska Socialterapeut Behandlingspedagog
7 juli