Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Är du vår nya enhetschef inom LSS?
Skicka ansökan 19 dagar kvar
Enhetschef
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård, arbetsmarknad och integration samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Välkommen till en arbetsplats där omsorg, respekt och professionellt engagemang utgör grunden för vår verksamhet. På socialförvaltningen i Lekeberg är vi dedikerade att sätta människors behov i centrum och skapa en meningsfull vardag för kommunens invånare. Delaktighet och ett respektfullt bemötande präglar vår syn på omsorg och med över 250 engagerade medarbetare strävar vi efter att maximera varje individs resurser och förmågor. Just nu söker vi en engagerad enhetschef till LSS-verksamheten. Är det dig vi letar efter? Maria Engdahl, socialchef Lekebergs kommun ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en engagerad och ledarskapsinriktad enhetschef med ansvar för att leda och säkerställa en hög kvalitet på vårt stöd, i enlighet med LSS-lagstiftningen, till en del av våra LSS-verksamheter! Ditt ansvarsområde omfattar: Daglig verksamhet, Socialpsykiatri och Personlig assistans. Du kommer att ha ett nära samarbete med enhetschefen för våra LSS-boenden, samt med övrig stödpersonal. Du kommer att vara direkt underställd förvaltningschef och ingå i en ledningsorganisation där vi strävar efter en helhetssyn och gemensamt arbetar för att uppnå nämndens mål. Uppdraget omfattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö genom att leda, planera, utveckla, följa upp samt styra verksamheten kostnadseffektivt mot god kvalitet enligt vår politiska målsättning. En viktig uppgift för dig blir att utveckla arbetssätt med syfte att ständigt förbättra verksamheten, bland annat via omvärldsbevakning och samverkan med olika aktörer. Du arbetar aktivt med att främja lagarbete med fokus på delaktighet och där alla medarbetares engagemang och kreativitet tas tillvara. Vi arbetar också aktivt med att skapa en dialog och delaktighet mellan medarbetare, brukare och anhöriga. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • högskoleutbildning inom socialt arbete, psykologi eller liknande, som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget • minst 3 års erfarenhet inom LSS, eller liknande verksamhet • förmåga att arbeta strukturerat och ha ett gott ledarskap • har kunskap om de lagar och regler som berör området samt kunskap om olika funktionsnedsättningar • har en god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift • vana av att arbeta i verksamhetsspecifika system samt en god administrativ förmåga • har körkort med B-behörighet och kan/får köra bil. Vi ser det som meriterande om du har någon form av ledarutbildning och grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö. Det är även meriterande om du har kunskap om aktuella arbetsmetoder inom området. Det är viktigt för oss att du är en engagerad ledare som vill bidra till verksamhetens och förvaltningens utvecklings- och förändringsarbete. Vi ser att du är en person som vill medverka till att skapa och vidareutveckla en kultur med värderingar såsom öppenhet, ömsesidigt förtroende och lagarbete, alltid med fokus på brukarna. För att lyckas i rollen har du förmågan att vara tydlig, drivande och uthållig i ditt engagemang samt har ett konstruktivt sätt att hantera konflikter. ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Ledare Direktör Miljöchef Kvalitetschef Kvalitetsansvarig Förvaltningsdirektör
2 juli
Chef Strateg Teamchef Sektionschef Avdelningschef Samhällsstrateg Administrativ chef Förvaltningsledare
Igår
Terapeut Psykolog Enhetschef KBT-terapeut Administratör Sjuksköterska Socialterapeut Behandlingspedagog
Idag
Personalchef Fastighetsstrateg Fastighetsansvarig Förvaltningsledare Fastighetsförvaltare Teknisk fastighetsförvaltare Kommersiell fastighetsförvaltare
2 juli
Chef Mekaniker Bilmekaniker Verkstadschef Verkstadsansvarig Lastbilsmekaniker
27 juni