Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Junior inköpare till Svevia
Skicka ansökan 37 dagar kvar
Chef Inköpare
37 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär inom inköp och vill utvecklas i en spännande och samhällsviktig bransch med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan detta vara rätt roll för dig! Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en inköpare till vår driftverksamhet. Fördelaktig placering för tjänsten är Kalmar, Jönköping eller Västerås. Eventuell placering på något av våra andra kontor i Sverige kan vara en möjlighet. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg – med engagemang, samarbete och ansvar.

Ditt uppdrag som inköpare

Som inköpare hos oss på Svevia får du möjlighet att växa in i rollen och lära dig inköpsarbetet i praktiken. Du kommer att arbeta nära erfarna kollegor och få stöd i att utveckla dina kunskaper inom både strategiskt och operativt inköp.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att:

  • Stötta i att ta in offerter och skapa förfrågningsunderlag i både kalkylskede och pågående projekt.
  • Delta i leverantörsdialoger och följa upp avtal.
  • Medverka i att identifiera nya leverantörer och utvärdera marknaden.
  • Lära dig att arbeta enligt Svevias inköpsprocesser, system och policys.
  • Bidra till goda relationer med leverantörer och samarbetspartners.

Du kommer att få handledning och introduktion för att successivt ta ett större ansvar i inköpsarbetet. Rollen är en fantastisk möjlighet för dig att bygga en stabil grund för en framtida karriär inom inköp. Här blir du en del av ett team av skickliga medarbetare som gärna delar sina erfarenheter och arbetar tillsammans med dig.

Tjänsten är på heltid och du rapporterar till inköpschef för division drift. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Start sker enligt överenskommelse.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi det som ett krav att du har:

  • En eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, teknik, juridik eller annat relevant område.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
  • B-körkort.

Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet av inköpsarbete eller på annat sätt har arbetat med liknande uppgifter, exempelvis genom praktik, projekt eller tidigare anställning. Vidare ser vi även positivt på om du har erfarenhet inom bygg-, entreprenad- eller transportbranschen, samt om du har ett särskilt intresse för affärer, avtal och förhandling.

Som person är du nyfiken, strukturerad och har en vilja att lära. Du trivs med att samarbeta, tar ansvar för dina uppgifter och har ett öga för detaljer. Vidare har du ett starkt eget driv och en god social kompetens. Du är bra på att skapa och upprätthålla kontakter både internt som externt och trivs i en roll som agerar stöttande gentemot verksamheten. För dig är slutresultatet i din leverans viktig och du kan se både till helhet som detaljer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du delar våra värderingar: engagemang, samarbete och ansvar.

En del av något större 

Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.

Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar.

Varför Svevia? 

Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.

Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? 

Ansökan och information 

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.

Sista ansökningsdatum är den 10 augusti. Under sommaren kan det hända att vi njuter av lite välförtjänt ledighet, vilket innebär att vi kanske inte hinner kika på din ansökan direkt. Urval planeras därför att påbörjas först i augusti. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta inköpschef Michael Nordenhög på [email protected]. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till HR-specialist Jonna Jonsson på [email protected].

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Inköpare Håltagare Socialchef Upphandlare Inköpsstrateg Hållbarhetschef Socialkonsulent Hållbarhetsstrateg Hållbarhetsingenjör Hållbarhetsspecialist Sustainability Analyst Sustainability Professional
Igår