Arbetsbeskrivning
Fastighetsavdelningen har ansvar för att förvalta och utveckla kommunens fastighetsbestånd samt handläggning av bostadsanpassningsbidrag. På avdelningen arbetar totalt 30 medarbetare i olika yrkesroller inom fastighetsförvaltning, fastighetsskötsel, driftoptimering, hyresförvaltning, byggprojektledning, systemförvaltning, arbetsledning och bostadsanpassning.
Är du en noggrann ekonomiadministratör som trivs med att skapa ordning och struktur? Vill du samtidigt bidra till tekniska förvaltningens utveckling? Vi söker dig som uppskattar varierade arbetsuppgifter och ser lösningar där andra ser utmaningar.
Ta chansen att bli en del av vårt engagerade team!
Det här erbjuder vi dig!
Som ekonomiadministratör har du ett brett uppdrag där du arbetar med löpande ekonomiadministration i nära samarbete med både ekonomer och verksamheten. Du hanterar kund- och leverantörsfakturor, ger stöd i bokslut och budgetarbete, ekonomisk uppföljning, fordonsadministration, hyresaviseringar, samt kontaktperson i fakturafrågor. Rollen innefattar även rapportering och dokumentation enligt våra rutiner, liksom ett aktivt samarbete med såväl kollegor som externa kontakter.
Vi arbetar i olika IT-system som Microsoft 365 och Unit4. Ekonomiarbetet följer kommunens centralt beslutade tidsramar, vilket innebär att tempot kan vara högre under vissa perioder, som vid månadsskiften och bokslut.
Vi erbjuder en tjänst som är både varierad och utvecklande där du har möjlighet att ta stort ansvar. Som en del av vårt team kommer du att vara med och skapa effektiva arbetsprocesser och bidra till förbättringar av våra ekonomiprocesser.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning enligt överenskommelse. Din arbetsplats kommer att vara på tekniska förvaltningen Bokebergsgatan 5 i Hässleholm.
Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner så som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser även att du har minst tre års erfarenhet av ekonomisk redovisning. Erfarenhet från redovisningsarbete inom offentlig sektor är meriterande liksom kunskaper i Microsoft 365 och Unit4. Då du kommer att arbeta nära olika intressenter är god samarbetsförmåga och en stark känsla för service avgörande. Du trivs i en roll där du får lösa problem, skapa förbättringar och bidra till utveckling av arbetsprocesser. Du är strukturerad och har god vana av att arbeta med olika IT-system. Kvalitet och utveckling står alltid i centrum, och vi ser fram emot att få ta del av dina idéer och initiativ.
För jobbet behöver du B-körkort, då besök hos olika verksamheter inom kommunen förekommer.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy:
Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy
Övrigt
Intervjuer är inplanerade till den 7-8 augusti.
För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker.
Om oss
Inom tekniska förvaltningen delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Hos oss arbetar idag cirka 450 personer, som bland annat ansvarar för förvaltning och drift av kommunens fastigheter, gator, parker och skog. Dessutom ingår trafiksäkerhet och parkeringsövervakning. Hos oss finns även måltidsavdelningen och lokalvårdsavdelningen där textiltvätt och verksamhetsvaktmästeri också ingår.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!