Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Interim enhetschef till vår kund i Sundbyberg
Skicka ansökan 2 dagar kvar
Chef Enhetschef Interim enhetschef
2 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget omfattar att vara interrimschef för en enhet inom division Nät. Du kommer arbeta i en matrisorganisation där enheten ansvarar för bemanning av vissa roller i anläggningsprojekt. Enheten kommer bestå av både anställda medarbetare som inhyrda konsulter med stationering i olika delar av landet. På grund av pågående omorganisation är det i dagsläget ej beslutat vilken enhet som uppdraget kommer avse.

Som enhetschef rapporterar du till Sektions- eller avdelningschef.

I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter:

  • Leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) arbetet inom den egna verksamheten
  • Säkerställa att organisationen uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten
  • Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten
  • Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar)
  • Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet
  • Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten
  • Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument(policyer, riktlinjer och anvisningar)
  • Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare
  • Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö
  • Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet
  • Tillse att verksamhetsområdets information klassificeras samt hanteras säkert och rätt Enheten ska verka för ett helhetsperspektiv. Förväntningarna på konsulten är att denne bidrar till:
  • En god och säker arbetsmiljö
  • Framdrift i för organisationen i viktiga frågor
  • Effektiva arbetssätt
  • Styrning och planering utifrån nytta och effektivitet
  • Ett modigt, hållbart och coachande ledarskap
  • Att utveckla den kollektiva förmågan 

Skallkrav:

  • Högskole-/universitetsexamen
  • Minst 10 års erfarenhet som chef där samtliga nedan nämnda ansvarsområden ingått:
  • Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten
  • Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar)
  • Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet
  • Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten
  • Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument(policyer, riktlinjer och anvisningar)
  • Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare
  • Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö
  • Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet
  • Tillse att verksamhetsområdets information klassificeras samt hanteras säkert och rätt
  • Dokumenterad erfarenhet inom verksamhetsutveckling och förändringsledning
  • Dokumenterad erfarenhet inom processtyrning/-utveckling och projektstyrning
  • Mycket goda kunskaper i svenska/engelska i tal och skrift.

Mervärdeskrav:

  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ledarskap inom myndighet.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av beslutsfattande roll där rekrytering och konsultupphandling ingår som betydande del av arbetsuppgifter.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att samarbeta med olika interna och externa kontaktytor som t ex beställare, sakägare, leverantörer, entreprenörer och myndigheter.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med infrastrukturprojekt

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-03
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Personalchef Fastighetsstrateg Fastighetsansvarig Förvaltningsledare Fastighetsförvaltare Teknisk fastighetsförvaltare Kommersiell fastighetsförvaltare
2 juli
Projektledare Utvecklingschef Industriarbetare Kundprojektledare Projektsamordnare Utvecklingssamordnare
25 juni
Chef Mekaniker Bilmekaniker Verkstadschef Verkstadsansvarig Lastbilsmekaniker
27 juni
Chef Ledare Direktör Miljöchef Kvalitetschef Kvalitetsansvarig Förvaltningsdirektör
Idag