Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
En större offentlig verksamhet söker en teknisk projektledare till slutfasen av ett pågående digitaliseringsprojekt.
Lösningen stödjer livscykelhantering av komplexa avtal och är byggd på en etablerad plattform.
Fokus ligger nu på att leda kvarstående utveckling, koordinera överlämning till förvaltning och säkerställa kvalitet i dokumentation, test och kravöversättning.
Vad gör uppdraget speciellt?
Du får leda ett högprioriterat utvecklingsarbete i sin mest kritiska fas – med stort ansvar för förankring, överlämning och ett långsiktigt hållbart resultat.
Arbetsuppgifter
- Leda teknisk utveckling i ett etablerat plattformsprojekt
- Koordinera utvecklare och samverka med verksamhetsnära roller
- Översätta verksamhetskrav till teknisk lösning
- Testa, dokumentera och färdigställa funktionalitet
- Driva överlämning till linjeförvaltning
Skallkrav
- Minst 5 års erfarenhet av att leda digitaliserings- och utvecklingsprojekt
- Minst 3 års erfarenhet av processutveckling, kravhantering och testledning
- Minst 2 års erfarenhet av att leda IT-projekt med arbetsledning av utvecklare inom etablerad plattform (t.ex.
ServiceNow eller liknande)
Meriterande
- Kunskap om digitala lösningar för komplexa administrativa processer
- Erfarenhet från samhällsbärande verksamheter eller offentlig sektor
- Kännedom om specifika avtals- och vårdprocesser inom hälso- och sjukvårdsnära IT
- Erfarenhet av ServiceNow-utveckling