Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och driva digital utveckling som gör skillnad – på riktigt? Förvaltaren söker en digitaliseringschef som vill leda förändring, skapa värde för våra hyresgäster och utveckla våra arbetssätt. Hos oss får du kombinera samhällsnytta med teknik i en miljö där engagemang och framåtanda står i centrum. Intressant? Då ser vi fram emot din ansökan!
Om tjänsten
Som digitaliseringschef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla Förvaltarens digitaliseringsarbete - både strategiskt och operativt. Du ingår i ledningsgruppen och bidrar aktivt till Förvaltarens övergripande styrning och utveckling.
I rollen ansvarar du för att leda och prioritera arbetet inom digitaliseringsenheten och säkerställa att verksamhetens IT-system, plattformar och digitala tjänster fungerar effektivt, säkert och med god kvalitet. Du driver arbetet med att modernisera och digitalisera Förvaltaren i nära samverkan med andra delar av organisationen, och har en viktig roll i att identifiera möjligheter, skapa struktur och omsätta behov till konkreta lösningar. Du har ansvar för informationssäkerhetsarbetet och säkerställer att det bedrivs på ett hållbart och systematiskt sätt. Du ansvarar också för att leveransen av servicetjänster till övriga bolag inom koncernen håller hög kvalitet och sker i enlighet med gällande krav och behov.
I uppdraget ingår medarbetar- och budgetansvar, liksom arbetsmiljöansvar enligt delegering. Som chef förväntas du agera i enlighet med Förvaltarens chefsprofil och ledarbeteenden – med ett tydligt, närvarande och engagerande ledarskap som bidrar till en positiv och utvecklande arbetsmiljö.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Du kommer att, tillsammans med verksamheten, realisera digitala lösningar som förenklar processer, förbättrar kundresan och effektiviserar arbetssätt
• Tillse stabilitet och säkerhet i IT-system, IT-plattform och dess funktioner samt tillse att utvecklingen av dessa sker i enlighet med verksamhetens behov
• Utveckla och förvalta en modern hybrid IT-miljö med både on-prem och Azure Cloud där flexibilitet och säkerhet står i fokus.
• Ta fram planer och strategier för enhetens långsiktiga utveckling
Vem är du?
För att lyckas i rollen som digitaliseringschef hos Förvaltaren tror vi att du har kunskap och erfarenhet av följande:
· Minst 5 års aktuell erfarenhet av att leda inom en liknande position
· Erfarenhet av kravställande och upphandling inom IT-området
· Erfarenhet av strategiskt & operativt arbete inom informationssäkerhet
· Erfarenhet av projektledning
· Erfarenhet av förändringsledning
· Erfarenhet av IT-teknisk drift och support i Windowsbaserade hybridmiljöer (on-prem och Azure)
· Erfarenhet av Office 365 och Azure och molnstrategier
Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledningsgruppsarbete samt om du har en akademisk examen och/eller certifieringar inom relevant område.
Som digitaliseringschef är du en strategisk och strukturerad ledare med förmåga att se helheten och driva utveckling framåt. Du trivs i en föränderlig miljö, är flexibel och ser möjligheter i nya förutsättningar. Du har en god kommunikativ förmåga, skapar engagemang i din omgivning och leder med både tydlighet och lyhördhet. Samarbete är naturligt för dig, och du motiveras av att tillsammans med andra uppnå gemensamma mål. Känner du igen dig i värdeord som ”vi gillar människor, vi lyssnar nyfiket och vågar utmana och vi säger och gör saker vi kan stå för”? Då är Förvaltaren rätt plats för dig.
Om verksamheten
Förvaltaren är Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag och har sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar våra ca 150 anställda till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad.
För att vi ska vara långsiktigt framgångsrika navigerar vi och följer upp verksamheten utifrån fem områden; Attraktiva bostadsområden, Trygghet och trivsel, Klimat- och resurseffektiv verksamhet, Attraktiv arbetsplats samt Ekonomiskt ansvar. Förvaltaren har stort fokus på hållbarhet och är miljöcertifierat enligt ISO 14 001.
Förvaltarens erbjudande
För oss är det viktigt att kunna kombinera karriär med ett privatliv där det finns utrymme för dina prioriteringar. Vi erbjuder därför en flexibel arbetsvardag med möjlighet att välja var du vill jobba tre dagar i veckan och en uppskattad arbetstidsförkortning på sommarhalvåret. På Förvaltaren blir du en del av en arbetsgemenskap med sunda värderingar och en mångfald av medarbetare som tillsammans skapar attraktiva och trygga bostadsområden där människor trivs och mår bra. Att vi har stolta, nöjda och engagerade medarbetare som gärna rekommenderar Förvaltaren som arbetsgivare – det visar vår medarbetarundersökning år efter år. Vi har också uppskattade ledare och ett ledarskapsindex som ligger långt över Sverigesnittet.
Rekryteringen görs i samarbete med Poolia och du är varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson, rekryteringskonsult, vid frågor och funderingar. Med hänsyn till semestertider, så kommer första kontakt och intervjuer ske under vecka 33 samt 34. Vi ser fram emot din ansökan!