Arbetsbeskrivning
Trivs du med att leda processer från start till mål, är lösningsorienterad och vill arbeta med inköp, administration och juridik? Sök rollen som Upphandlare!
Varbergs Bostad är Varbergs största hyresvärd med cirka 5 700 lägenheter.
Varbergs vision är att utvecklas till Västkustens kreativa mittpunkt – en vision som är en stark ledstjärna i hela vårt arbete. Som ett positivt led i stadens utveckling och inom ramen för vårt uppdrag att bostadsförsörja ett växande Varberg har vi planer på att bygga 1 000 nya hyresrätter inom de närmaste åren. Som en aktiv samhällsaktör är vi med och formar framtidens boende utifrån livskvalitet, miljö och hållbarhet. Det jobb vi gör tillsammans idag kommer att lämna bestående avtryck i framtiden.
Arbetsbeskrivning
Det här är en möjlighet för dig som vill vara med och driva Varbergs Bostad framåt i vår hållbara utveckling. I rollen arbetar du med administration och upphandlingar i alla skeden, allt ifrån analyser och planering till implementering och uppföljning av avtal. Upphandlingarna avser ofta ramavtal för olika hantverkstjänster men även entreprenader för nybyggnation, renovering och underhåll. Allt inom ramen för LOU.
Du kommer att vara en del av fastighetsutvecklingsavdelningen, där du deltar i utvecklingen av processer, arbetssätt och i arbetet med aktuella upphandlingar tillsammans med teamet av kollegor, närmaste chef och avtalsförvaltare på andra avdelningar. Du kommer att få möjlighet att växa in i rollen för att själv kunna planera, organisera och prioritera ditt arbete. För att lyckas med uppgiften krävs att du är ansvarstagande, engagerad och strukturerad.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som tidigare arbetat i en administrativ roll samt är trygg, social och noggrann. Du är kommunikativ och kan självständigt driva en process från start till slut. Vi ser också att du har ett affärsmässigt förhållningssätt, är lösningsorienterad och har intresse av juridik så som LOU och andra relevanta regelverk. Struktur, initiativförmåga, målmedvetenhet och tålamod är också viktiga egenskaper som krävs för att axla rollen på ett framgångsrikt sätt.
Vi tillämpar provanställning och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Din bakgrund
- Relevant, akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, yrkeshögskoleutbildning inom inköp och upphandling eller annan utbildning som bedöms som likvärdig.
- God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
- Några års arbetslivserfarenhet inom administration, service eller liknande.
- Det är meriterande om du har erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen och av inköp och upphandling.
Vi växer tillsammans – det här får du som en del av Team Varbergs Bostad
Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i ett företag som är bland de främsta i branschen. Vi ser oss som ett lag - Team Varbergs Bostad. Vi har roligt tillsammans och trivs med det vi gör. Då blir också resultatet bra, så som att vi i flera undersökningar får toppbetyg av hyresgästerna. Bakom detta ligger ett lagarbete som präglas av mod, ansvar och delaktighet. Hos oss får du en trygg anställning i en kreativ arbetsmiljö. Vi utgår från nybyggda kontorslokaler strax utanför centrum i Varberg och erbjuder dig ett flertal andra förmåner som friskvård, möjlighet till extra semesterdagar, gemensamma personalaktiviteter och goda förutsättningar till kompetensutveckling.
Vi arbetar löpande med rekryteringen under sommaren. Din ansökan ska vara oss tillhanda senast 17 augusti. Välkommen med din ansökan!