Vi letar efter dig som har känsla för service, gillar högt tempo och vill göra något som faktiskt spelar roll. Du kommer att jobba i hjärtat av vår verksamhet – som första kontakt för våra patienter, och som den person kollegorna alltid vänder sig till när något behöver lösas snabbt och smidigt.
Tjänsten finns i Göteborg eller Stockholm, och du blir en del av ett team där vi hjälps åt, tänker framåt och har kul på vägen. Rollen innebär mycket kontakt via telefon och mejl – men också ansvar för att vår mottagning funkar som den ska, både på insidan och utsidan.
Svea KBT är ett privat psykologföretag med över 80 anställda, och mottagningar i Stockholm, Malmö, Uppsala, Göteborg, Umeå och Linköping. Hos oss jobbar psykologer, läkare och sjuksköterskor – och du blir en viktig del i att ge varje patient ett varmt, proffsigt och tryggt bemötande från första sekund.
Hur ser en helt vanlig tisdag ut i vår kundtjänst?
08.00: Du kommer in, hänger av dig jackan och startar kaffebryggaren. Samtidigt loggar du in i växeln och sätter på dig headsetet. Väntrummet får lite kärlek – kudden rättas till, blommorna vattnas. Samtalen börjar rulla in. Portkoder, terapiformer, bokningsfrågor – du lotsar lugnt och säkert, och får patienterna att känna sig välkomna redan i luren.
09.30: Nu ringer telefonen varm. Du och din kollega har fullt upp med att svara, ringa tillbaka dem ni missade och samtidigt fördela mejl mellan er. I pauserna klämmer ni in svar till patienter som undrar över fakturor, ombokningar och behandlingsupplägg. Det är högt tempo, men ni gör det till ett teamwork.
10.15: En pappa ringer. Hans dotter behöver terapi och han vet inte vart han ska vända sig. Du lyssnar, validerar, frågar, lotsar – och landar i en bokning med en psykolog som passar just dem. Tiden? Redan imorgon. Du känner att du faktiskt gjorde skillnad och lägger på med ett leende på läpparna.
12.00: Lunch! Du och en kollega går ut i solen, hittar en bänk och snackar om helgens händelser.
13.00: En kollega blir sjuk så du kliver självklart in för att hjälpa till. Några patienter behöver rådgivning via telefon. Du kollar snabbt runt i teamet – och yes, ekonomichefen kan täcka växeln en timme. Du löser dina samtal med trygghet, och patienterna får det stöd de behöver.
14.00: Du har precis bokat in tio patienter – snyggt jobbat! Du uppdaterar statistikdokumentet så att kollegorna i kundtjänst ser läget. Sen passar du på att förbättra en rutinbeskrivning du märkte var otydlig. Intern struktur = smidigare dagar för alla.
15.30: Du går iväg en sväng för att handla frukt och mer tvål till kontoret, och posta ett par brev.
16.15: Du går ett varv på kontoret – ser till att det ser fint ut i väntrummet, att inköpslistan inför veckan är på plats, och dubbelkollar att städschemat är aktuellt. Tillbaka på ditt rum kikar du av mailen och att inget brådskande inkommit medan du varit borta.
17.00: Du loggar ut, vinkar till teamet och går hem med känslan av att ha gjort något viktigt – på riktigt.
Vad behöver du vara för person för att älska att jobba hos oss?
Vi erbjuder:
Rekryteringsstatus:
Vi rekryterar löpande och hoppas kunna tillsätta tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat, så vänta inte med att skicka in din ansökan – intervjuer sker kontinuerligt.
Varmt välkommen att söka och bli en del av vårt engagerade team!