Arbetsbeskrivning
Som redovisningskonsult hos vår kund Kommunassurans (försäkringsbolag) får du ta ett helhetsgrepp om redovisningen och spela en central roll i bolagets ekonomifunktion. Uppdraget omfattar initialt 6–9 månader med möjlighet till förlängning, och det finns på sikt goda chanser att bli permanent i rollen.
Du kommer att arbeta nära VD och vara delaktig i flera delar av verksamheten – ett perfekt uppdrag för dig som både vill bidra med din kompetens och utvecklas vidare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Löpande redovisning
- Månads- och årsbokslut
- Myndighetsrapportering, inklusive solvensrapportering till Finansinspektionen
- Löneadministration för cirka 8 anställda + arvoderade
- Hantering av leverantörsfakturor
- Kontakt med revisorer och externa konsulter
- Framtagande av material och rapportering till styrelse
Möjlighet till utveckling
Det finns utrymme att utöka rollen med statistik och analys – och kunden är öppen för att bekosta relevant utbildning. Det här passar dig som är analytisk och nyfiken på att bredda din kompetens mot controlling/aktuarie-nära arbetsuppgifter.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har:
- Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete
- God förståelse för bokslut och myndighetsrapportering
- Erfarenhet av att arbeta självständigt i mindre bolag eller miljöer där man bär brett ansvar
- Meriterande: Erfarenhet från försäkringsbranschen eller rapportering till Finansinspektionen
- Gärna vana av att presentera ekonomisk information för ledningsgrupp eller styrelse
Systemkunskaper: Erfarenhet av Fortnox är meriterande.
Utbildning: Civilekonom eller civilingenjör med inriktning mot ekonomi är meriterande men inte ett krav. Vi ser gärna att du har ett intresse för statistik.
Vi tror att du trivs med att arbeta nära verksamheten, har ett noggrant arbetssätt och är bekväm med att ta ansvar från dag ett. Social kompetens är alltid ett plus, men det viktigaste är att du är trygg i din yrkesroll och gillar att lösa problem.
Om Uppdraget
Start: Så snart som möjligt (flexibelt för rätt person)
Omfattning: Heltid
Plats: På plats i Malmö – kontoret är litet, familjärt och prestigelöst
Uppdragslängd: 6–9 månader, med möjlighet till förlängning eller överrekrytering
Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, [email protected]. Sista ansökningsdag är den 17 augusti, 2025. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!