Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Hjortmosseskolan F-6 söker elevstödjare
Skicka ansökan 68 dagar kvar
Stödpedagog Elevassistent
68 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi är stolta över Trollhättans stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Beskrivning Hjortmosseskolan är en kommunal centralt belägen F-6 skola med ca 370 elever. På skolan har vi fördelen att ha elever och personal från många olika kulturer, detta berikar vår verksamhet. På Hjortmosseskolan arbetar varje årskurs i team där lärare och fritishemspersonalen arbetar tätt tillsammans. Detta är ett arbetssätt som vi kommer fortsätta utvecklas i syfte att fokusera på att ha elevens hela dag hos oss för ögonen. Vi är duktiga på att se allas elevers behov och utmaningar som en del i att olika är en tillgång. På skolan finns två olika särskilda undervisningsgrupper uppdelade på låg och mellanstadiet. Vi har här elever som delar sin dag mellan klass och den här gruppen. Elevstödjarna som arbetar på vår skola har ett stort och viktigt uppdrag att vara elevers personstöd i sin utveckling både i lärandet och det sociala samspelet. Ni arbetar alltid tillsammans med teamet eller är en del av SU-gruppens arbete. På fritidshemmet fortsätter din roll och arbete där du fortsatt har huvudansvaret för din elev men vi ser att det är viktigt att ni växel-drar då både elev och du behöver variation under sin dag. Som personal på vår skola får du möta många kulturer och individer med olika språk, förutsättning och förmågor. Arbetsuppgifter Då skolan har fått ett utökat behov kring elever söker vi nu förstärkning i form av elevstödjare för elever som är i behov av ett extra ordinärt särskilt stöd. De här eleverna har olika stödbehov men de är i behov av ett stöd i form av en person som kan utveckla lärmiljön och stödja eleven i lärandet och verka för elevens bästa i relation till sig själv och i samspelet med kamrater och andra vuxna. Vi önskar minst en elevstödjare som är utbildade i TAKK och med erfarenhet av att arbeta med barn som har autism. Vi ser att du genom dina gedigna kunskap om vad som underlättar lärandet bidrar du med stöd och lösningar när det gäller tydliggöranden, hjälpmedel och struktur i den fysiska och psykosociala miljön, för alla elever men specifikt för elever med funktionsvariationer. Du kommer att ha ett särskilt ansvar för att rent praktiskt förbereda dessa lösningar exempelvis i arbetsordningar, scheman och kommunikationsverktyg vilket ställer krav på efterfrågad kompetens. Ditt arbete kommer att riktas till individnivå men kan på sikt även vara på gruppnivå. Du kommer att vara delaktig i att planera, genomföra, dokumentera och följa upp den pedagogiska verksamheten tillsammans med teamet där lärare har det yttersta ansvaret för undervisningen. Du vill och är bra på att arbeta i team men kan också ta ansvar på egen hand och ska vara en god vuxen förebild i allt du gör. På skolan arbetar vi med att elevstödjare kontinuerligt och efter behov handleds och kompetensutvecklas efter behov. Vi strävar efter att elevstödjare får tillfällen att utbyta erfarenheter och bli en grupp där rollen som stöd till elev tillsammans utvecklas kontinuerligt.  Kvalifikationer För denna tjänst krävs: - utbildning till elevassistent, stödpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. -kunskap om olika funktionsvariationer och hur de påverkar lärandet för en enskild elev och även vad det kan innebära i relation till omgivningen och miljön. - kunskap om lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik i både teori och praktik. - uppdragsmedvetenhet där målet alltid är att varje elev ska nå så långt som möjligt i sitt lärande. - att du är ansvarsfull och jobbar bra i team men också självständigt. - att du kan lämna goda referenser från tidigare arbete med barn/elever som visar att du kan omsätta dina kunskaper i praktiken. Meriterande är erfarenhet av arbete med yngre barn/elever i förskolan/skola i behov av stöd på olika sätt men även positivt om du arbetat i särskild undervisningsgrupp där flera elever med stödbehov som grupp arbetar.  Vi lägger stor vikt vid personliga lämplighet. Anställningsinformation Intervjuer/rekrytering sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Utdrag ur Belastningsregistret är obligatoriskt vid arbete med barn. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag är vi ca 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans stad tillämpar rökfri arbetstid.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-01
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet 3 - 6 Månader

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Psykolog Socionom Barnpsykolog Föreståndare Ungdomsledare Socialarbetare Barnpsykiatriker Boendesamordnare Ungdomshandledare Specialistsocionom Biträdande föreståndare Barn- och ungdomsledare Barn- och ungdomspsykolog Barn- och ungdomspsykiater
26 juni