Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 25 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga uppgift är att utreda och samordna avvikelser och kvalitetsfrågor för att säkerställa att leverantörsbasen levererar kvalitetsprodukter – främst till Gripen – genom ett nära samarbete med internationella leverantörer och Saabs tvärfunktionella leverantörsteam.
Du arbetar nära Saabs strategiska och operativa inköpare för att stödja strategier och målsättningar kopplade till kvalitet. Inom kvalitetsäkringsprocessen tar du emot, validerar, skapar, följer upp och analyserar kvalitetsanmärkningar. Du ansvarar även för att skapa kontrollplaner för Saabs ankomstkontroll. Du har ett nära samarbete och en kontinuerlig dialog med Saabs konstruktörer, produktionsrepresentanter och kvalitetsavdelning kopplade till inköpt material och leverantörsavvikelser. Du fungerar som en viktig länk mellan Saab och leverantörerna med uppdraget att säkerställa att de levererar produkter med hög kvalitet.
Din profil
För att lyckas i rollen är du en lagspelare med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är analytisk och kan se samband mellan enskilda avvikelser och större underliggande problem. Du är motiverad av att ständigt effektivisera och förbättra verksamheten samtidigt trivs du med att arbeta i en processorienterad organisation och har en förståelse för arbetsprocesser. Vidare är du flexibel och tar personligt ansvar för att planera och genomföra aktiviteter och uppgifter.
Andra krav för tjänsten:
Meriterande för tjänsten:
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag på cirka ett år, med möjlighet till anställning på Saab efter en tids inhyrning. Tjänsten kan tillsättas omgående eller enligt överenskommelse. Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. På grund av semesterperiod inleds urval och intervjuer under v.32.
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Isabelle Jerner på [email protected] eller 013-495 88 04.
Vi ser fram emot din ansökan!