Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Teknisk innesäljare
Skicka ansökan 36 dagar kvar
Innesäljare Teknisk innesäljare
36 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad innesäljare med teknisk kompetens till en ledande aktör inom industrisektorn. Om du brinner för teknik, struktur och att skapa resultat i vardagen är detta en fantastisk möjlighet för dig. Om rollen I denna roll arbetar du som en del av ett engagerat och sammansvetsat team där du hanterar kundförfrågningar med tekniskt och kommersiellt fokus. Du är en viktig kontaktperson för både kunder och interna funktioner, där du driver affärsprocessen från offert till leverans. Som innesäljare med fokus på teknisk support kommer du exempelvis att: •Hantera tekniska kundförfrågningar, ta fram offerter och följa upp ordrar •Vara ett administrativt och tekniskt stöd till företagets säljare och kunder •Arbeta med orderläggning, produktval och prisberäkningar •Säkerställa att kundens behov förstås och att rätt lösning erbjuds •Samarbeta med interna funktioner som teknik, logistik och produktion •Hålla regelbunden kontakt med kunder via telefon och mejl Skallkrav: •Minst 2–3 års erfarenhet av innesälj, teknisk support eller liknande roll •Erfarenhet av att arbeta nära kund och trygg i att kombinera teknisk förståelse med affärsmässiga beslut •Erfarenhet av att arbeta med hela säljprocessen, från offert till order och leverans •Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: •Ett intresse för teknik, gärna med bakgrund från industri eller teknisk försäljning •Eftergymnasial teknisk utbildning Din profil För att lyckas i rollen är du en kommunikativ och samarbetsinriktad person som trivs med att arbeta tillsammans med andra för att lösa problem. Du har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt, även när tempot är högt. Som person är du målmedveten, lösningsorienterad och tar ansvar för att driva arbetet framåt på ett effektivt sätt. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige. I denna roll kommer du inledningsvis att vara anställd som konsult hos oss på Framtiden för att sedan övergå i en anställning hos kunden. Rekryteringsprocess 1. Telefonintervju med Framtiden 2. Intervju med Framtiden 3. Referenstagning 4. Intervju med kunden 5. Beslut om anställning Villkor Omfattning: Heltid Startdatum: Hösten 2025 Placeringsort: Västerås Arbetstider: Kontorstider Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-01
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Säljare B2B Säljare Account Manager Relationsbyggare B2B Account Manager Key Account Manager Performance Marketing Manager
21 aug
Säljare Utesäljare Fältsäljare B2B Säljare Maskinsäljare Servicesäljare Industrisäljare Account Manager Företagssäljare B2B Account Manager Key Account Manager
11 aug
Säljare Resesäljare B2B Säljare Byggsäljare Tjänstesäljare Regionssäljare Industrisäljare B2B Innesäljare Företagssäljare Ansvarig säljare Rådgivande säljare Key Account Manager Regionansvarig säljare
21 aug
Säljare Kundansvarig Kundrådgivare Butikssäljare Kundmottagare Industrisäljare Ansvarig säljare Rådgivande säljare Kundtjänstrådgivare Kundansvarig säljare Teknisk kundansvarig Teknisk kundtjänstmedarbetare
Idag