För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom delprojektledning till ett omfattande kontorsflytt- och lokalprojekt i Solna/Sundbyberg. Uppdraget är på 80% av heltid och förväntas starta 2025-08-15 och pågå till och med 2027-08-15.
Om uppdraget För att passa för uppdraget behöver du ha mycket god administrativ förmåga samt en gedigen förståelse för tekniska installationer, såsom UPS-, reservkrafts- och kylsystem, och hur dessa samverkar i lokaler med 24/7 kritiska arbetsmiljöer. Arbetsuppgifterna är en kombination av praktiskt och administrativt arbete.
För att trivas i rollen tror vi att du är en person med starkt eget driv, som har mod att stå upp för dina beslut, tar initiativ och ser till att saker blir gjorda. Du har lätt för att skapa goda relationer och samarbeten genom att engagera och skapa samsyn. Du har ett gott helhetsperspektiv och förmågan att väga samman information och fatta välgrundade beslut och prioriteringar.
Vidare förstår du hur olika delar i ett projekt och en verksamhet hänger samman, och du arbetar för att skapa gemensamma metoder och strukturer. Du har också en pedagogisk förmåga som gör att du kan förklara komplexa samband på ett lättförståeligt sätt.
Arbetsuppgifter Som delprojektledare för tekniska lokaler ansvarar du operativt för ditt delprojekts tidplan, budget och resultat. Du planerar och leder arbetet med logistik och flyttar av tekniska lokaler samt kringliggande funktioner som kräver parallell drift dygnet runt. Det innebär också att dokumentera beslut och åtgärder samt säkerställa att leveranser och installationer sker enligt plan.
Du ansvarar för att granska projekteringsunderlag, skisser och ritningar för det som berör tekniska lokaler och återkoppla eventuella synpunkter till projekteringsteamet. I rollen ingår även att följa upp och rapportera projektets framdrift till projektledare för tekniksamordning samt att samverka nära med andra delprojektledare, bland annat för IT och nätverk.
Du förväntas delta i projektgruppens veckovisa möten och där redovisa status för ditt delprojekt. En viktig del av arbetet är dialogen med verksamheten och olika kravställare, där du fångar upp behov, återkopplar beslut och säkerställer att verksamhetens krav efterlevs.
Utöver detta arbetar du med att hantera risker enligt fastställda rutiner, samordna tekniska och verksamhetsmässiga krav, ta fram upphandlingsunderlag enligt LOU, LUF och LUFS, samt bistå upphandlingsenheten med expertkunskap. Du har även ansvar för resursplanering, delaktighet i slutbesiktning och överlämning till driftorganisationen. Slutligen sammanställer du slutrapporten för ditt delprojekt. Övrigt:
Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:
Det är meriterande om du även uppfyller följande krav:
Önskade personliga egenskaper:
Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11.
Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.