Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

Arbetsbeskrivning

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. Nu söker vi en koordinator till ett av verksamhetsområdena vid avdelningen, verksamhetsområde Teknisk administration. Teknisk administration ansvarar för tillsyn och skötsel av byggnader genom årliga driftronder samt åtgärder efter driftrond/egenupptäckta fel i egenägda fastigheter. Likaså ansvarar verksamhetsområdet för reparationer, återställande av funktion, efter serviceanmälan från hyresgäst. Verksamhetsområdet hanterar mindre skador, kunduppdrag och utför underhåll genom uppdrag (planerat underhåll, investering, reinvestering) på beställning av Förvaltning och Fastighetsutveckling. Verksamhetsområdet ansvarar också för att utgöra en operativ kontaktyta gentemot kund. Verksamhetsområdet innefattar även hyresgästmottagning samt kontorsservice för de stadsutvecklande förvaltningarna. Inom verksamhetsområdet finns tre enheter; Kontorsservice, Larm, elteknik och hiss samt Hyresgästservice och storkök. Dina arbetsuppgifter: Som koordinator vid Teknisk administration kommer du att aktivt delta i och bidra till områdets operativa arbete för att leverera enheternas och områdets uppdrag. Detta innebär att du utifrån ett processorienterat perspektiv inom området t.ex. arbetar med att; • Arbeta med verksamhetsuppföljning och analyser samt utveckling av processer och rutiner inom området. • Vara delaktig vid verksamhetsplanering inom området. • Vägleda och coacha kollegor och chefer inom området och förvaltningen, utifrån en samordnande roll. • Följa upp verksamhetsområdets beställningar, t.ex. vid verksamhetsdagar och fakturahantering. • Hantera områdets funktionsbrevlåda. • Koordinera dokumenthanteringen för verksamhetsområdet. • Koordinera underhålls- och nomineringsprocessen. • Koordinera direktupphandlingar och fungera som stöd i inköpsfrågor. Tjänsten avser ett vikariat på cirka 1 år. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har; • Relevant högskoleutbildning, t.ex. inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, ekonomi. • Tidigare har arbetat med verksamhetsuppföljning och verksamhetsutveckling. • Mycket god IT vana, särskilt inom Office paketet. • Tidigare erfarenhet av uppdrag där du hade en koordinerande roll. Vi ser det som meriterande om du har; • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet inom drift och underhåll av fastigheter • Erfarenhet av arbete i något av systemen Proceedo, Antura och Pythagoras • Erfarenhet av att tidigare ha arbetat i en politiskt styrd organisation Som person ser vi gärna att du är analytisk, strukturerad och har lätt att anpassa din kommunikation efter olika målgrupper. Du tycker om att driva arbeten självständigt och se helheten. Du är förändringsorienterad, där du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån, när det fungerar utifrån verksamhetens behov. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-30
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre