Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Kvalificerad avdelningssekreterare till högteknologisk utvecklingsmiljö ...
Skicka ansökan 169 dagar kvar
Administratör Avdelningssekreterare
169 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Erfaren Administratör till storkund i Södertälje.

Vi söker nu en erfaren och självgående avdelningssekreterare till ett längre konsultuppdrag inom forskning och utveckling hos ett välrenommerat företag i fordonsindustrin, beläget i Södertälje. Uppdraget innebär att ge administrativt stöd till två sektioner inom organisationen – en roll med stort ansvar och många kontaktytor.

Du kommer att vara en viktig del i det dagliga arbetet, där du stöttar både chefer och teammedlemmar med allt från mötessamordning till dokumenthantering, intern kommunikation och processförbättringar.

Ansvarsområden

- Planering och koordinering av interna och externa möten – inklusive agendahantering, inbjudningar och protokoll. - Administrativt stöd till sektions- och enhetschefer: bokning av resor, mötesrum, fakturahantering m.m. - Ansvar för dokumentation: uppdatering av interna policyer och mallar, arkivering samt underhåll av sektionens hemsidor. - Rapportstöd: samla in data från HR-system, sammanställa presentationer och rapporter. - Budget- och fakturastöd: lägga inköpsordrar och hantera fakturor i Basware. - Administrativ support kring testfordon, processbeskrivningar och rutindokumentation. - Planering och genomförande av interna utbildningar, workshops och event. - Onboarding av nya medarbetare samt koordinering vid besök från andra kontor. - Sprida intern kommunikation och säkerställa att information når rätt målgrupper i tid. - Kontinuerlig utveckling och förbättring av administrativa processer och rutiner. - Ansvar för gemensamma kontorsytor samt upprätthållande av ordningsrutiner.

Din profil Vi söker dig som är: - Strukturerad, noggrann och van att hantera flera parallella uppgifter.

- Självgående och proaktiv – du ser vad som behöver göras och tar initiativ.

- Anpassningsbar och flexibel – trivs i en föränderlig miljö.

- Kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.

- Van att hantera konfidentiell information med hög integritet.

- Bekväm med olika IT-system och verktyg – meriterande är erfarenhet av Microsoft Office, Basware, SharePoint, Scania Now, Helpdesk, DMS, 3D Experience m.fl.

- Serviceinriktad – du tycker om att stötta andra och bidra till en smidig arbetsvardag.

Omfattning och placering Omfattning: Heltid Arbetssätt: Hybrid – 4 dagar/vecka på plats i Södertälje Start: Enligt överenskommelse. Urval sker löpande. Uppdragets längd: Initial period med mycket goda möjligheter till förlängning. Övrigt: Bakgrundskontroll genomförs innan uppdragets start.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-30
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Terapeut Psykolog Enhetschef KBT-terapeut Administratör Sjuksköterska Socialterapeut Behandlingspedagog
27 juni