Arbetsbeskrivning
Samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom kommunernas samhällsbyggnadsprocesser.
Förvaltningen består av tre huvudsakliga verksamhetsområden: teknisk verksamhet, planering och projekt samt bygg och miljö.
Förvaltningen utvecklar samhället och Avfall- och Återvinningsenheten har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk avfallsplanering, insamling av avfall samt mottagning av avfall vid våra bemannade återvinningscentraler i respektive kommun. Verksamhetens fokus är att arbeta med avfallsförebyggande åtgärder och en hållbar
avfallshantering. Avdelningen består idag av 20 hängivna och erfarna medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Nu stärker vi upp vår avfallsverksamhet med en ny kollega. Som Avfallsplanerare får du en viktig roll i att driva utvecklingen av fastighetsnära insamling av förpackningar vid flerfamiljshus ett område där både strategi och praktiskt genomförande möts.
I den här tjänsten ansvarar du för att leda och samordna införandet av det nya förpackningsdirektivet. Du planerar, följer upp och ser till att insamlingen fungerar ute i verkligheten i nära dialog med både kollegor och fastighetsägare. Arbetet innebär många kontakter i fält, där du är den självklara länken mellan planering, implementering och uppföljning.
Du arbetar nära enhetschef och andra kollegor inom avfallsverksamheten, och är ett stöd inom frågor som rör bland annat arbetsmiljö, digitala system och abonnentdatabaser. I din roll ingår även att ta fram beslutsunderlag, genomföra analyser, föredra ärenden i nämnd och delta i våra avfallsnätverk. Eftersom uppdraget är nytt finns stora möjligheter för dig att påverka och forma innehållet framåt.
Tjänsten utgår från Lindesberg men omfattar arbete i samtliga samverkande kommuner: Lindesberg, Ljusnarsberg, Hällefors och Nora.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende i dina kontakter både internt och externt. Du är van att driva projekt, har ett analytiskt förhållningssätt och trivs med att ta ansvar för helheten, från planering till genomförande och uppföljning.
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning eller utvecklingsarbete, gärna inom offentlig eller politiskt styrd verksamhet. Eftergymnasial utbildning inom miljöområdet och kunskaper inom arbetsmiljö är meriterande, liksom tidigare erfarenhet från avfallsbranschen.
Du har gymnasieutbildning, mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt god datorvana. Du arbetar obehindrat i Officepaketet och har tidigare erfarenhet från avfallsbranschen. För tjänsten krävs B-körkort, tillgång till egen bil och behörighet för hjullastare (C2, godshantering).
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur du kompletterar vårt team.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!