Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Junior Ekonomiassistent till tekniskt byggbolag i Mölndal
Skicka ansökan 33 dagar kvar
Ekonomiassistent
33 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med vår partner söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du erbjuds här möjligheten att få vara en del av ett tekniskt byggbolag i framkant. Tjänsten passar dig som har ett öga för noggrannhet och kvalitetssäkring. Nämnda egenskaper är inte minst viktiga i relation till att bolaget arbetar i projekt om varierande skalor.Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via OIO med långsiktig avsikt.

Arbetsuppgifter

Du kommer arbeta nära bolagets ekonomiansvarig. Din roll kommer innebära ett stort individuellt ansvar men likaså präglas många kontaktytor internt samt med leverantörer. Nedan följer en sammanfattning av de vanligast förekommande arbetsuppgifterna:

  • Ta emot, granska och registrera leverantörsfakturor i företagets ekonomisystem.
  • Du försäkrar dig om att fakturorna matchas korrekt mot ordrar eller projekt innan de bokförs i företagets redovisningssystem.
  • Du hanterar eventuella frågor eller felaktigheter på fakturor genom att kommunicera med leverantörerna eller projektledare.
  • Du ansvarar för att betala fakturorna i rätt tid och på ett säkert sätt.
  • Samarbete med andra avdelningar
Vi söker dig som
  • Har en avklarad utbildning inom ekonomi från YH eller högskola/universitet alternativt erfarenhet från liknande tjänster
  • Besitter goda kunskaper i MS Office
  • Talar och skriver på mycket god nivå i svenska såväl som i engelska
  • Har arbetat med ekonomirelaterade arbetsuppgifter

Vi ser det som meriterande om du har goda språkkunskaper i ryska.

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent krävs en kombination av tekniska färdigheter, noggrannhet och en förmåga att kommunicera och samarbeta. Att kunna hantera tidsfrister och prioritera arbetsuppgifter är viktigt för att säkerställa att betalningar görs i tid och att bokföringen hålls uppdaterad. I arbetet med leverantörsreskontra kan olika utmaningar och frågor dyka upp. Därför är det viktigt att du besitter en stark förmåga att lösa problem och hitta lämpliga lösningar.

Om anställningen

Vänligen bifoga CV i samband med din ansökan. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt. Tjänsten är ett konsultuppdrag via OIO med ambition om att övergå till en anställning hos vår partner.

  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Placering: Mölndal
  • Start: 1 september
  • Kontaktperson: Elsa Jonasson
Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-27
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk