Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiassistent inom AP till bolag i norrort
Skicka ansökan 29 dagar kvar
Ekonomiassistent
29 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra till ett ledande bolag med kontor i Norrort. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start i början av september och inledningsvis 5 månader med goda chanser till förlängning. Kunden tillämpar viss flexibilitet med hemarbete. Om tjänsten Rollen som ekonomiassistent hos vår kund är varierad, men med huvudsakligt fokus på leverantörsreskontran. Du blir en del av ett sammansvetsat team där man arbetar nära varandra och gemensamt löser de utmaningar och frågor som uppstår i det dagliga arbetet. Ansvarsområden Rollen innefattar kontering och hantering av leverantörsfakturor, inklusive bedömning av representationskostnader och korrekt periodisering av utgifter. Du ansvarar även för löpande administration i systemet, såsom hantering av användare, flöden och andra inställningar. Bokslutsarbete i form av reserveringar ingår också i tjänsten. En viktig del av rollen är att ge god service och support till interna kunder. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi, och som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god vana av kontering och periodisering samt har varit delaktig i bokslutsarbete. Du har även arbetat med inkassohantering av leverantörsfakturor och har god kunskap om momsregler. Det är viktigt att du är van vid att hantera inkommande frågor, både internt och externt, och att du har ett genuint intresse för att ge service av hög kvalitet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad, initiativtagande och har en god samarbetsförmåga, vilket gör att du bidrar till en god teamkänsla. Du trivs att arbeta med många kontaktytor och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare tar är du van vid att ta ansvar, vara stresstålig och uppskattar att arbeta organiserat, prioriterar aktiviteter effektivt samtidigt som du fokusera på detaljer såväl som helheten. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-25. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-36.png

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-26
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk