Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Finance & HR Manager – En nyckelroll i ett växande entreprenörsföretag
Skicka ansökan 50 dagar kvar
HR Chef HR-chef
50 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du kombinera ekonomi, HR och ledarskap i en dynamisk miljö med stark entreprenörsanda? Vi söker nu en Finance & HR Manager som vill vara med och bygga strukturer, driva affären framåt och samtidigt bidra till en positiv och hållbar företagskultur. Du blir en viktig del av ledningsgruppen och rapporterar till bolagets CFO/COO (vice VD). Om rollen I denna breda och operativa roll har du ett helhetsansvar för ekonomi, personalfrågor och administration. Du arbetar både strategiskt och hands-on, med möjlighet att påverka företagets utveckling i en fas av tillväxt och innovation. Om Candles Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete: VI vågar och är innovativa VI vet VI gör det nu VI är effektiva VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda VI kommunicerar & involverar   Huvudsakliga arbetsuppgifter Ekonomi / Finans • Operativt ansvara för företagets ekonomifunktion, inklusive redovisning, rapportering och likviditetsstyrning • Månads- och årsbokslut • Extern kvartalsrapportering samt intern månadsrapportering • Budget- och prognosarbete samt uppföljning av nyckeltal (KPI:er) • Analys av lönsamhet, kostnadsstruktur och investeringar • Fortsätta utveckla bolagets controlling genom Business Intelligence • Stöd till CFO, VD och övrig ledning i affärsekonomiska beslut • Utveckla finansiella processer rutiner och affärssystem • Ansvar för bolagets kontakter med bank och myndigheter tillsammans med bolagets CFO   HR / Personal • Stöd till chefer i HR-relaterade frågor – rekrytering, onboarding, arbetsrätt, personalärenden • Ansvar för arbetsmiljö, policies och personalhandbok • Driva personalutveckling, kompetensplanering och kulturarbete • Lönehantering • Supportera ledningsgruppen och bidra till strategisk kompetensförsörjning • Vara en kulturbärare och bidra till en trivsam, utvecklande arbetsplats   Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom ekonomi, HR eller liknande • Minst 5 års erfarenhet i en bred roll inom ekonomi och/eller HR, gärna i ett ägarlett företag. Erfarenhet från arbete i en noterad miljö är meriterande • Mycket goda kunskaper inom redovisning • Erfarenhet och förståelse för ekonomi i ett producerande bolag (lager och tillverkning) • Erfarenhet av att utveckla och införa strukturer, processer och system • Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem. Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 Business Central samt Power BI är extra meriterande. • Du besitter kunskap inom arbetsrätt, rekrytering och förändringsledning • Vi ser att du har erfarenhet av personalledning, direkt eller indirekt. • Meriterande om du har arbetat i en internationell miljö – gärna i en matrisorganisation • Flytande i svenska och mycket goda kunskaper i engelska   Personliga egenskaper • Prestigelös, självgående och handlingskraftig • Affärsorienterad med god förståelse för helheten • Trygg i din kompetens men nyfiken på att lära nytt • Relationsbyggare med god kommunikationsförmåga • Van att arbeta i en dynamisk miljö med många bollar i luften samtidigt • Trivs i ett bolag där alla hjälper till och bidrar – oavsett titel     Vi erbjuder • En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet. • Möjlighet att påverka och utveckla processer inom produktion och inköp. • Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • Friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. • Möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling. Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 augusti 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation! Har du frågor är du välkommen att maila till [email protected] Tjänsten tillträds så snart som möjligt. Mer information om oss hittar du på www.candles.se Du ansöker senast 2025-08-15 genom att klicka på knappen nedan.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-26
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Ledare Direktör Miljöchef Kvalitetschef Kvalitetsansvarig Förvaltningsdirektör
Idag
Projektledare Utvecklingschef Industriarbetare Kundprojektledare Projektsamordnare Utvecklingssamordnare
Igår
Personalchef Fastighetsstrateg Fastighetsansvarig Förvaltningsledare Fastighetsförvaltare Teknisk fastighetsförvaltare Kommersiell fastighetsförvaltare
17 juni
Chef Sitechef Marknadschef Marknadsförare Marknadsansvarig Marketing Expert Stormarknadschef Social Media Manager Performance Marketer Performance Marketing Manager
19 juni