Om uppdraget
Rollen som Executive Assistant är ett konsultuppdrag med start i början av september 2025. Omfattningen ligger initialt mellan 50–75% men kan på sikt komma att höjas till heltid. Uppdraget är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader men där ambitionen är att du efter 6 månader kan komma att erbjudas en anställning hos minPension. Du kommer att arbeta på plats i minPensions lokaler på Karlavägen i Stockholm. Rollen rapporterar till VD/Vice VD.
Som Executive Assistant kommer du att ha en central och stödjande funktion i organisationen. Du kommer bland annat att ansvara för planering, koordinering och praktiska frågor när det gäller styrelse- och utskottssammanträden, administrera mötesdokumentation, samt bidra till att vidareutveckla och effektivisera administrativa processer. Arbetsuppgifterna kräver struktur, integritet, driv och förmåga att arbeta självständigt.
Arbetsuppgifter i urval
Rollen omfattar huvudsakligen tre områden:
Utöver detta ingår även hantering av praktiska moment kring möten, som frågor om IT-stöd/digitala verktyg, lokalbokning, förtäring m.m. Rollen förutsätter god noggrannhet och ett lösningsorienterat arbetssätt i en verksamhet som åtnjuter högt förtroende från både allmänheten och samarbetspartners.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta som Executive Assistant eller i en liknande administrativ roll på ledningsnivå. Du är trygg i din profession, drivande och har god vana vid att arbeta i digitala verktyg och system, inklusive Officepaketet och gärna även TeamEngine eller motsvarande styrelseportal.
Du har en mycket god förmåga att organisera, prioritera och arbeta strukturerat. Du tar egna initiativ, är lösningsorienterad och ser vad som behöver göras. Du trivs i en verksamhet där du får vara delaktig, bidra med idéer och arbeta nära ledningen.
För att lyckas i rollen behöver du:
Det är viktigt att du har möjlighet och vilja att arbeta från kontoret på Karlavägen, där minPension har sitt kontor.
Om minPension
minPension är en oberoende och kostnadsfri tjänst som ger Sveriges invånare en samlad överblick över sin framtida pension – från både staten och de privata pensionsbolagen. Tjänsten är ett samarbete mellan staten och pensionsbranschen och används i dag regelbundet av ca 4 miljoner personer.
minPension befinner sig i en relativt kraftig utvecklings- och expansionsfas. Organisationen växer och kommer att utökas med nya medarbetare inom flera områden under det närmaste året.
Ansökan
Om du är intresserad av en viktig och central roll i en organisation med starkt fokus på att skapa samhällsnytta, ser vi fram emot din ansökan.
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn ([email protected]) och Konsultchef Philip Alfredsson ([email protected]) Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!