Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Hopp-in till vårt adminteam på Payroll SE
Skicka ansökan 52 dagar kvar
Ekonom Lönespecialist
52 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi förstärker vårt team och söker medarbetare för timanställning. Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
  • Tillsammans med kollegorna på Payroll SE leverera en kvalitativ löneprocess
  • Ge bra service till dina kollegor på Swedbank, både chefer och medarbetare
  • Få ta stort eget ansvar men också vara en del av teamet om ca 5 personer där alla stöttar varandra
  • Arbeta tillsammans med andra för att utveckla, förbättra och förenkla vårt arbete
  • Ha ett nära samarbete med payrollteamen och övriga på HR Sweden
I denna roll behöver du: 
  • Utbildning eller under utbildning till lönespecialist, ekonom eller inom HR/PA
  • Meriterande är arbetslivserfarenhet, gärna inom ovanstående områden
  • Goda kunskaper inom excel och officepaketet samt vana av att arbeta i olika system
  • Kunna arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra i teamet
  • Vara noggrann och ha ett öga för detaljer
  • Ta eget ansvar och planera för sitt arbete
Hos oss kan du uppleva:
  • Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling.
  • Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället.
  • En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter.
  • En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen.
  • Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring.
"Bli en del av vårt team och...

…en del av HR Sweden och adminteamet där det finns en stor kompetens och ett högt engagemang. Gruppen präglas av omsorg om varandra och känslan av att vi gemensamt har ansvar för resultatet. Eget ansvar och tillit är något som är viktigt för mig, och jag vill att mina medarbetare är delaktiga i utveckling och förbättringsarbete. Det jag förväntar mig tillbaka är medarbetare som står för våra värdeord öppen, enkel och omtänksam och som tillsammans med teamet vill bidra till att vi når våra mål. Tror du dessutom precis som jag att det viktiga för att åstadkomma ett bra jobb och resultat är att ha kul tillsammans så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Tjänsten är en timanställning utifrån behov och det kan variera från ca 25 - 50 % eller enligt ök. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att arkivera underlag i vårt digitala personalarkiv. Andra arbetsuppgifter kan tex vara att arbeta i vårt ärendehanteringssystem med att tagga ärenden. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas och lära sig mer kvalificerade arbetsuppgifter i adminteamet. Möjlighet till heltidsarbete under sommaren 2026 finns. Rollen kräver stor noggrannhet, ansvarskänsla samt förmåga att arbeta självständigt."

Anna-Karin Bromé, din framtida chef

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-08-17. 

Placeringsort: Östersund

Rekryterande chef: Anna-Karin Bromé, Head of Payroll, +46730428120

Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-26
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare