Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Supportvärd
Skicka ansökan 21 dagar kvar
Telefonist
21 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen  Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: - God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje - Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten - Flexibelt arbetssätt  Högskolan i Gävle söker en supportvärd till vårt nyinrättade Infocenter. Det är strategiskt och centralt beläget i högskolans bibliotek för att underlätta för våra besökare, och lokalerna är nyligen renoverade och anpassade till den nya verksamheten. Som en av fyra medarbetare är du högskolans ansikte utåt och hjälper till att hantera alla typer av frågor från anställda, studenter och besökare. Arbetsuppgifter I rollen som supportvärd ger du vägledning och support i många olika frågor - till exempel passerkort, nycklar, lokaler, användarkonton och andra IT-relaterade ärenden, studier och utbildningsstöd. Du hjälper även till med teknisk support i salar vid föreläsningar och event såsom disputationer. Infocenter bemannar en informationsdisk och hanterar även ärenden via telefon och högskolans serviceportal. Kvalifikationer Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning samt erfarenhet av arbete med administration och service. Du ska också ha kunskap om och erfarenhet av arbete med IT-support alternativt av att lösa IT-relaterade problem, samt ha goda kunskaper i Officepaketet. För tjänsten krävs också en mycket god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt på både svenska och engelska, eftersom du kommer att möta studenter, anställda och externa gäster med olika erfarenheter och bakgrund. Det är meriterande att du har: • Eftergymnasial utbildning med en inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant • Erfarenhet av arbete inom kundtjänst • Erfarenhet av ärendehanteringssystem • Erfarenhet av arbete vid högskola Du har mycket god samarbetsförmåga och har en vilja att ständigt utveckla verksamheten i samspel med andra. Vi utgår från att du jobbar med ett lösningsorienterat förhållningssätt och att du är ansvarsfull och lyhörd i mötet med människor. Du behöver vara självgående och kunna arbeta strukturerat och effektivt utifrån ärendets karaktär. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tidsbegränsat vikariat t  o m 2026-06-30, med möjlighet till eventuell förlängning. Kontaktperson Cecilia Heyman Widmark, Bibliotekschef och ansvarig för Infocenter Tfn 026 - 64 84 24 E-post: [email protected] Övrigt  Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-26
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Säljare Innesäljare Kundrådgivare Supporttekniker Teknisk support Telefonförsäljare Supportmedarbetare Kundtjänstmedarbetare 1st line supporttekniker
17 juni
Sälj Säljare Telefonist B2C säljare B2B Säljare Innesäljare Telekomsäljare B2B Innesäljare B2B Support Agent Telefonförsäljare B2B Account Manager Telemarketing-säljare Assisterande säljledare