Linjemontage är ett modernt företag inom elkraftbranschen som utför entreprenadarbeten inom området kraftförsörjningsanläggningar ifrån 0,4 kV till 400 kV. Det kan vara allt från komplexa leveranser av kompletta transformatorstationer, leveranser av kraftledningar till utbyte av delar av system som ex.v fjärrkontroll, reläskydd m.m. Våra kunder är bl.a elnätsägare, industrier, kommunala och statliga förvaltningar. Linjemontage har kontor och verksamhet över hela Sverige samt i Norge och en filial i Kroatien. Vi är drygt 370 anställda. Sedan 2019 är Linjemontage en del av Kalpataru Projects International Ltd
Arbetsuppgifter
Nu söker vi på Linjemontage Projektledare till Linköping, Järfälla, Gävle och Karlstad. Du kommer att arbeta inom affärsområde Transmission & Distribution där du bland annat får vara med att driva projekt och delta i anbudsarbeten med fokus på Region- och Distributionsnät.
Som projektledare kommer du att vara tekniskt och ekonomiskt ansvarig för de leveransprojekt du driver. Du arbetar bland annat med projektsamordning, styrning, planering, inköp och rapportering för att säkerställa projektens genomförande vad gäller kvalitet, tid och ekonomi.
I tjänsten ingår även anbudsarbete där du tillsammans med anbudsansvarig kommer att driva och ta hand om kund- och leverantörskontakter samt kalkylering och anbudsinlämning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3-års yrkeserfarenhet av att arbeta med projektledning inom teknikområdena mark och anläggning och/eller elkraft.
Du är tekniskt lagd och har ett starkt intresse för frågor rörande elinfrastruktur.
För att lyckas i rollen behöver du ha förståelse för affären samt god planerings- och beslutsförmåga. Som person tar du arbete och prestation på allvar. Du sätter högsta prioritet på att uppnå mål och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt. Du har även lätt för att samarbeta och kan förmedla information tydligt och enkelt, både skriftligt och muntligt.
• Du har en teknisk högskoleutbildning och/eller annan relevant utbildning och erfarenhet enligt arbetsgivarens bedömning.
• Du besitter goda kunskaper inom Office 365.
• Du har kunskap om AB04 och ABT06.
• Meriterande med kunskaper inom ESA, EBR och AMA.
• Minst 3-års erfarenhet av entreprenadverksamhet och att leda projekt med ansvar för resultat och budget.
• Du har kompetensen att planera, organisera och utvärdera samt att fördela arbetsuppgifter tryggt.
• Du har ett tydligt ansvarstagande och ett entreprenöriellt engagemang, och du kommunicerar effektivt både muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska
• B-körkort.
Eftersom Linjemontage är verksamt i hela Sverige ser vi att du trivs med att resa i tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Funderingar?
Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Joakim Anderberg, [email protected] om du vill veta mer om tjänsten eller helt enkelt bara vill ha en öppen dialog kring en gemensam framtid. P.g.a. semestertider kan svarstiden vara längre än normalt.
Och du! Följ oss gärna på Linkedin
Vi sköter rekryteringen själva
Vi uppskattar alla erbjudanden om hjälp med rekrytering, men vi har valt att hantera denna process internt. Vi ber därför vänligen att inga externa rekryteringsföretag kontaktar oss angående denna annons.
Tack för förståelsen!