Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Utläggsadministratör till Swedbank
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Administrativ assistent
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en självgående, noggrann person som gillar att utveckla och förbättra arbetsplatsen? Då kan det vara just dig vi söker som utläggsadministratör till Swedbank. Om tjänsten Som utläggsadministratör kommer du tillhöra adminteamet för Payroll SE på Swedbank Östersund. I dina arbetsuppgifter kommer du att utföra kontroller av medarbetares utlägg utifrån fastställda kriterier, som tex policys och skatteregler. Du kommer också kommunicera med chefer och medarbetare kopplat till utlägg. I tjänsten ingår även att effektivisera processen och uppdatera instruktioner, rutiner samt ta fram statistik. Utläggskontrollerna är ca 50 % av den totala arbetstiden men är huvudsakligen koncentrerade till veckan före attestdag för utlägg. Utöver detta kommer du att utföra arbetsuppgifter inom adminteamet, tex ärendehantering i ärendehanteringssystem och förfrågningar från Försäkringskassan. För rätt person finns möjlighet att få fler kvalificerade arbetsuppgifter inom teamet som tex registreringar av personaländringar och nyanställningar. Arbetstiderna är dagtid och arbetet sker från bankens lokaler på Frösön i Östersund. Om dig Du kommer arbeta teamvis och här finns en stor kompetens och ett högt engagemang. Gruppen präglas av omsorg om varandra och känslan av gemensamt ansvar för resultatet. Eget ansvar och tillit till varandra är något som är viktigt. Vi ser att du som söker är social, bra på att kommunicera med andra, ansvarstagande samt har god datavana. Arbetet innebär att hantera stora mängder ärenden varje månad så du behöver vara noggrann och ha ett öga för detaljer, samt gilla problemlösning. Du jobbar strukturerat, noggrant samt vill utveckla arbetsplatsen genom att komma med nya idéer och arbetssätt. Vi ser att du som söker har eftergymnasialutbildning inom ekonomi, HR eller liknande. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom företrädesvis lön eller ekonomi. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om anställningen Tjänsten som utläggsadministratör på Swedbank är ett konsultuppdrag med start V.35 och med en tjänstgöringsgrad på 100%. Uppdraget är planerat att pågå fram till december 2026 med stor chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Om ansökan Rekryteringsarbetet sker löpande så tjänsten kan bli tillsatt innan annonsperioden löper ut. Vänta inte med din ansökan! Bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare på Adecco: Oskar Gardeström på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-26
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk