Arbetsbeskrivning
Har du djup teknisk kompetens inom Power BI och vill ta ett helhetsansvar för att utveckla, äga och leda BI- och budgetprocesser framåt? Trivs du i en konsultroll där du får kombinera hands-on utveckling med strategiskt systemarbete? Då kan detta vara uppdraget för dig!
Vi söker nu en självständig och drivande Power BI-specialist till ett företag med kontor i Nacka. Här kliver du in i en nyckelroll med ansvar för att vidareutveckla företagets BI-struktur och kravställa för ett nytt budgetsystem. Uppdraget är ett konsultuppdrag på 3–6 månader med start i mitten av augusti, möjlighet till hybridarbete finns.
Om rollen
Som Power BI-specialist kommer du att vara företagets mest tekniska kompetens inom ekonomiområdet när det gäller Power BI. Du kliver in som systemägare och blir navet i utvecklingen av dashboards, rapporter och datamodeller. Du leder arbetet framåt, utbildar interna användare och driver systemrelaterade processer från ax till limpa. Du kommer bland annat att:
• Äga och vidareutveckla Power BI som system
• Bygga och optimera dashboards och rapporter
• Utbilda och stötta interna användare i Power BI
• Avveckla befintligt budgetsystem
• Kravställa och jämföra nya lösningar
• Leda och driva arbetet systematiskt framåt – från nuläge till målläge
• Ansvara för att säkra den tekniska strukturen och BI-arkitekturen
Vi söker dig som
• Har en utbildningsbakgrund inom ekonomi
• Är expert på Power BI, både tekniskt och verksamhetsnära
• Har erfarenhet av att bygga dashboards och datamodeller från grunden
• Trivs i konsultrollen och är van att arbeta självständigt i komplexa miljöer
• Har erfarenhet av att leda systemrelaterade projekt eller processer
• Är pedagogisk och trygg i att hålla interna utbildningar
• Förstår ekonomiprocesser och har en stark analytisk förmåga
• Är strukturerad, initiativtagande och lösningsorienterad
Du erbjuds
Ett uppdrag där du får ett helhetsansvar för BI och budgetsystem ur ett tekniskt och verksamhetsnära perspektiv. Du blir en nyckelperson i ett bolag som är i en spännande fas och där din insats verkligen kommer göra skillnad.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 3–6 månader med möjlighet till förlängning. Start mitten av augusti. Möjlighet till hybridarbete finns.
Ansökan
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Sophie Hersvall,
[email protected]
Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.
Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek.