Arbetsbeskrivning
Senior lönekonsult i Malmö
Har du ett starkt intresse för lön och löneadministration?
Är du kommunikativ, strukturerad och vill bidra till effektiva processer?
Vi söker nu en lönekonsult till vår kund i Malmö med start omgående.
Du kommer att arbeta brett med löne- och personaladministration.
Arbetsuppgifter
- Utföra månatliga löneberäkningar och skapa lönespecifikationer
- Besvara lönerelaterade frågor och fungera som stöd till anställda och chefer
- Administrera anställningsavtal, introduktioner och avslut
- Hantera frånvaro, ledigheter och underhålla personalregister
- Kvalitetssäkra HR-dokument samt säkerställa att policys är uppdaterade
- Stötta vid rekryteringsprocesser, urval och kommunikation
- Vara kontaktperson gentemot externa parter och myndigheter
- Bidra med övrig administrativ support vid behov
Kvalifikationer
- 5 års erfarenhet eller mer av administrativt arbete med fokus på lön
- Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
- Trygg i digitala stödsystem och Office-program (Kontek är mycket meriterande)
- Eftergymnasial utbildning inom HR, lön, administration eller liknande område är meriterande
Personliga egenskaper – Så lyckas du i rollen som lönekonsult
- Noggrann, strukturerad och ansvarsfull
- Serviceminded och lösningsorienterad
- Kommunikativ och trivs med varierande arbetsuppgifter
- Flexibel och van att arbeta både självständigt och i team
- Hög integritet samt förmåga att hantera konfidentiell information
Om tjänsten – Praktisk information och ansökan
-
Start:
Omgående, enligt överenskommelse
-
Omfattning:
Heltid
-
Placering:
Malmö
-
Anställning:
Du inleder som konsult hos Andara Group i 6 månader med möjlighet till överrekrytering till kund
Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen.
Vid frågor om tjänsten, kontakta Linda Gadd på [email protected].
Varmt välkommen med din ansökan!