Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi en löneadministratör till Finansinspektionen i Stockholm. I rollen hanterar du bland annat arbete med att bearbeta och kontrollera löneunderlag samt ta fram lönelistor. Du är en viktig del i att se till att myndighetens lönehantering sker korrekt, effektivt och i enlighet med gällande regelverk.
Andra förekommande arbetsuppgifter:
- ta fram rapporter och statistik
- redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
- sammanställa tid- och frånvarorapporter
- svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet).
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag på heltid eller deltid (75?%) och förväntas påbörjas 11/8. Uppdragets längd anpassas utifrån omfattningen men som längst 1 000 timmar. För heltidsuppdrag beräknas det pågå i cirka fyra och en halv månad, och för deltidsuppdrag (75%) i cirka sex månader. Finansinspektionen har sina lokaler centralt belägna på Sveavägen i Stockholm.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma)
• Kunskap om kollektivavtal
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av att ha arbetat med löneadministration i statlig myndighet
- Erfarenhet av arbetet där lön hanteras av Statens servicecenter.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!