Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Löneadministratör till Finansinspektionen
Skicka ansökan 8 dagar kvar
Löneadministratör
8 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Nu söker vi en löneadministratör till Finansinspektionen i Stockholm. I rollen hanterar du bland annat arbete med att bearbeta och kontrollera löneunderlag samt ta fram lönelistor. Du är en viktig del i att se till att myndighetens lönehantering sker korrekt, effektivt och i enlighet med gällande regelverk. Andra förekommande arbetsuppgifter: - ta fram rapporter och statistik - redovisa skatter och arbetsgivaravgifter - sammanställa tid- och frånvarorapporter - svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet). Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag på heltid eller deltid (75?%) och förväntas påbörjas 11/8. Uppdragets längd anpassas utifrån omfattningen men som längst 1 000 timmar. För heltidsuppdrag beräknas det pågå i cirka fyra och en halv månad, och för deltidsuppdrag (75%) i cirka sex månader. Finansinspektionen har sina lokaler centralt belägna på Sveavägen i Stockholm. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma) • Kunskap om kollektivavtal • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Meriterande för tjänsten: - Erfarenhet av att ha arbetat med löneadministration i statlig myndighet - Erfarenhet av arbetet där lön hanteras av Statens servicecenter. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-24
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk