Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Driftkoordinator - Fastighetsdrift & Kontraktshantering
Skicka ansökan 18 dagar kvar
Driftkoordinator
18 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du kombinera din administrativa skicklighet med ett intresse för fastigheter och ekonomi? Vi söker dig som vill ha en nyckelroll i ett internationellt företag med lokal förankring och familjär känsla. Här får du arbeta i en dynamisk miljö där du är spindeln i nätet mellan drift, ekonomi och leverantörer. CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Inom Business Unit Tech arbetar ca 200 medarbetare med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Om rollen Som Driftkoordinator kommer du att arbeta i gränslandet mellan driftkoordinering och kontraktssupport. Du ansvarar för att säkerställa att våra avtal följs, att ekonomiska processer fungerar smidigt och att kommunikationen med kund och leverantörer håller hög kvalitet. Du kommer att: * Stötta driftledare och operativ chef i att följa upp avtal och leveranser * Ansvara för fakturering, rapportering och ekonomisk uppföljning * Vara kontaktperson för leverantörer och säkerställa att inköp sker enligt avtal * Bevaka arbetsordrar och följa upp prioriterade ärenden * Delta i förbättringsarbete och interna revisioner inom KMA * Vara superanvändare i affärssystem och bidra till utveckling av rutiner Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, självgående och har ett öga för detaljer. Du har: * Minst 2-3 års erfarenhet av administrativt arbete inom fastighetsbranschen * God förståelse för ekonomiska processer, fakturering och rapportering * Erfarenhet av att arbeta med leverantörskontakter och kontraktshantering * Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska * Förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och prioritera Meriterande: * Erfarenhet av ABFF, arbetsorder- och ekonomisystem * Kunskap om fakturering, KPIs och fastighetstekniska system Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är på 100% och tillsvidare med provanställning. Känns denna roll intressant, skicka din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas snarast. CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 130 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare