Arbetsbeskrivning
Uppdrag:
En offentlig verksamhet söker en erfaren verksamhetsutvecklare för att stödja digitaliseringsarbete.
Fokus ligger på kartläggning av informationsflöden och dokumenthantering som grund för digitalisering av handläggningsprocesser och införande av e-arkiv.
Arbetet sker i nära samarbete med flera interna enheter och ledningsgrupper.
Beroende på uppdragets omfattning kan även sidouppdrag kring riktlinjer, kommunikation, utbildning och utveckling av arbetssätt i verksamhetssystem förekomma.
Förväntat resultat:
- Färdigställd dokument- och informationshanteringsplan
- Kartläggning och analys av handläggningsprocesser med förslag på digitalisering
- Rapportering:
- Konsult rapporterar till en styrgrupp och får stöd från nyckelpersoner inom verksamheten.
Krav:
- Dokumenterad erfarenhet av digitalisering av analoga processer och kartläggning av informationsflöden
- Erfarenhet av projektledning och samordning
- Kunskap om handläggning och dokumentation inom offentlig verksamhet
Övrigt:
- Hantering av personuppgifter kan förekomma
- Leverans av dokumentationsplan krävs