Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Leader Gute söker projekthandläggare
Skicka ansökan 47 dagar kvar
Projekthandläggare
47 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Leader Gute söker projekthandläggare

Vi söker dig med god handläggningsvana, intresse för problemlösning och engagemang för lokala initiativ som vill göra skillnad för Gotlands landsbygder!

Leader Gute är en förening som arbetar med landsbygdsutveckling genom leadermetoden och beviljar små och stora projektstöd till organisationer från alla tre sektorer. Leadermetoden används i hela EU och grundar sig i tanken att lokal utveckling genomförs mest effektivt och hållbart av de som bor och verkar i ett område, samt när privat, ideell och offentlig sektor arbetar ihop. Föreningen leds av en styrelse som består av landsbygdsintresserade representanter från de tre sektorerna. Verksamheten finansieras av EU, svenska staten och Region Gotland.

Arbetsuppgifter

Du kommer ha kontakt med projektsökande organisationer från alla tre sektorer som söker eller redan driver olika projekt, samt Jordbruksverkets handläggare. Du fungerar som något av en lokal mellanhand för projektsökande i processen för ansökan och utbetalning av både stora och små projekt. Dina huvuduppgifter är att handlägga inkomna ansökningar effektivt så att föreningens styrelse i god tid får kompletta underlag inför projektbeslut och att ansökan därefter kan handläggas av Jordbruksverket. I dina uppgifter ingår även att handlägga så kallade “miniprojekt”, dvs mindre projekt som söks och utbetalas direkt av Leader Gute till i huvudsak mindre projektvana aktörer, och som föreningen sedan rekvirerar från Jordbruksverket.

I din roll kallar och håller du i startmöten med projektägare och följer upp beviljade projekt. Du samlar in uppgifter för utvärdering och tar regelbundet fram rapporter för ekonomi- och måluppföljning. Du ansöker också om projekt samt projektrekvireringar från Jordbruksverket å Leader Gutes vägnar.

I dina arbetsuppgifter ingår även att informera om möjligheterna att söka stöd samt vägleda stödsökande att utforma sina ansökningar, både utifrån leadermetoden och med avseende på ekonomi, rådande regelverk, föreningens strategi och villkor för stöd. Du deltar också i arbetet med föreningens kommunikation samt medverkar i att ta fram informationsmaterial.

Du kommer att arbeta i ett litet kreativt och lösningsfokuserat arbetslag i nära samarbete med både verksamhetsledare och kommunikatör. Verksamhetsledaren och du bollar och diskuterar projektansökningar och utgör ett viktigt stöd åt varandra i arbetet.

Kvalifikationer

Vi söker dig med god vana av handläggning på myndighet, med förmåga att tolka och tillämpa rutiner och regelverk. Det är särskilt meriterande om du i närtid har erfarenhet av handläggning av stöd kopplat till någon av EU:s struktur- och investeringsfonder, såsom Jordbruksverket, Länsstyrelsen eller annan statlig myndighet. Du har högskoleutbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för arbetsuppgiften.

Du har god vana att följa detaljerade rutiner och att dokumentera arbete via e-tjänster, Excel och andra system. Du har god kunskap om offentlig förvaltning, sekretess, diarieföring och arkivering. Kunskap om privat förvaltning är en tillgång, liksom kunskaper om EU-program, olika stödformer och redovisning. Erfarenhet av ekonomi, bokföring mm är meriterande.

Viktigt är att du gillar att arbeta i team men även klarar av att ta stort eget ansvar och genomföra arbetsuppgifter individuellt. Som person är du mycket noggrann, strukturerad, lösningsfokuserad och ansvarstagande. Du har god samarbetsförmåga och tålamod.

Du har en god servicekänsla och vana att hantera frågor från allmänheten, samt ha vägledande och kompletterande kontakt med företrädare vars ärenden du handlägger. Vi söker en person som är engagerad, lyhörd, prestigelös, ansvarstagande, initiativrik och gillar utmaningar. Du räds inte för att ställas inför problem – och gillar att klura ut lösningar.

Tjänsten förutsätter flexibilitet och kontakt med Gotlands rika föreningsliv, liksom arbete och möten med Leader Gutes styrelse. Det medför arbete dagtid, kvällar och helger. Resor inom uppdraget tillkommer, även nationellt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning

Vi tillämpar provanställning på 6 månader. I tjänsten ingår friskvårdsbidrag, tjänstepension, samt kollektivavtal via Fremia. Tjänsteställe är föreningens kontor på Gotland Grönt Centrum i Roma. Distansarbete i viss mån kan diskuteras men utgår ifrån arbetets behov och möjlighet.

Körkort och egen bil för tjänsteresor krävs.

Om oss

Information om Leader finns på Jordbruksverkets hemsida

https://jordbruksverket.se/lokaltleddutveckling.Mer specifika uppgifter om Leader Gute finns på vår webbplats: https://leadergute.se/

Så ansöker du

Sista dag att ansöka är 2025-08-12

Skicka CV samt personligt brev via e-post till: [email protected]

Omfattning

Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse

Arbetsgivare

Leader Gute

Roma Lövsta 12, 622 54 Romakloster

Kontakt

Ordförande Magnus Gustafsson

[email protected]

+46 709 68 79 82

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Liknande jobb

Säljare Innesäljare Lokalförvaltare Account Manager Kundtjänstmedarbetare Fastighetskoordinator Customer Success Agent Customer Success Manager Customer Success Specialist Customer Success Representative
3 juni
Förvaltare Fastighetsarbetare Fastighetskoordinator Förvaltningscontroller Förvaltningssamordnare Förvaltningskoordinator Förvaltningsadministratör
14 juni
Planchef Arkitekt Civilingenjör Fysisk planerare Samhällsplanerare
Idag