SWATI Cosmetics är ett svenskt skönhetsvarumärke med global närvaro och försäljning i över 20 länder via marknadsplatser som Åhléns, Kicks och Sephora, står SWATI nu inför en spännande expansionsfas. SWATI:s produkter är skapade för att passa alla kön, åldrar och etniciteter och speglar varumärkets filosofi om att fira individualitet.
Historien om SWATI
"SWATI börjar med två människor som blir kära. Vishal Nanda möter Swati Verma. Boom. Som alla stora kärlekshistorier överskrider den gränser. Vishal är en erfaren svensk entreprenör, Swati en välkänd indisk makeupartist. Han fascineras av hennes utseende och hur det förändras med varje sinnesstämning och tillfälle. Naturligt vacker en dag. Klädd för att imponera nästa. Ändå ser hon alltid ut som sig själv. Självsäker. Stilfull. På ett märkligt sätt verkar till och med hennes ögon förändras. Från ljusa till mörka och tillbaka igen. Han frågar. "Färgade linser," svarar hon leende. Resten är, som man säger, historia."
Om rollenSom E-commerce Manager kliver du in i en spännande roll för bolaget med övergripande ansvar för den digitala försäljningen och tillväxten online. Du kommer att vara kommersiellt drivande och ha ett övergripande ansvar för tillväxten genom datadriven performance marketing. Viktiga fokusområden i rollen är att driva trafik, optimera konvertering och utgå från analyserad data. Du kommer även kravställa samarbetspartner, driva spännande digitala projekt och kontinuerligt optimera kundresa och kundupplevelse. Du arbetar i nära samarbete med teamen inom marknad och försäljning samt övriga kontaktytor i bolaget. Hittills har bolaget fokuserat på att bygga ett proof of concept, och nu är målet att ta nästa steg och skala verksamheten till nya höjder genom proof of scaling.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
I den här rollen är du en central nyckelspelare och driver frågor som rör allt från lager och kampanjer till IT-projekt och säljkampanjer. För att lyckas ser vi att du har en stark teknisk förståelse för Shopify (ett krav) och en bred kunskap inom e-handel.
Din bakgrundFör att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet som E-commerce Manager, gärna i en mindre organisation i tillväxt, där du arbetat med strategisk planering och operativt genomförande. Som person gillar du att hitta nya sätt att driva utveckling, där dina beslut grundar sig på data och du strävar ständigt efter att förbättra performance. Du är resultatinriktad, har ett nytänkande mindset och en stark känsla för detaljer. Du är dessutom bra på att kommunicera och samarbeta i team, internt som externt. Det viktigaste är att du har rätt personliga egenskaper och känner dig motiverad att arbeta i en snabbfotad miljö med allt vad det innebär.
Vi söker dig som har:
En nyckelroll i ett snabbväxande internationellt skönhetsvarumärke, där du får möjlighet att forma och utveckla strukturer i en expansiv fas. Här blir du en del av en entreprenöriell och dynamisk arbetsmiljö med goda möjligheter till långsiktig karriärutveckling och inflytande.
SWATI Cosmetics har ambitionen att på sikt expandera till nya affärsområden. För rätt person finns möjligheten att vara en del av denna resa som entreprenör och aktivt bidra till framtida framgångar.
Placering & AnsökningsprocessDetta är en heltidstjänst med placering på kontoret i Stockholm och dotterbolag i Indien vilket innebär att resor kommer att förekomma. Du kommer att arbeta i en internationell miljö med samarbetspartners på olika marknader, där det är viktigt med en öppen inställning till kulturella skillnader och en förståelse för arbete över flera tidszoner. Tjänsten startar enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Rekryteringsprocessen hanteras av E-commerce Recruit och om du har några frågor om rollen är du välkommen att kontakta Lisa Gunnarsson på [email protected].
Vi utvärderar ansökningar löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan tidigt för att bli en del av vår urvalsprocess. Vi ser fram emot att få veta mer om vad du kan bidra med!