Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Upphandlingssamordnare
Skicka ansökan 52 dagar kvar
Upphandlingssamordnare
52 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!  Arbetsbeskrivning Vill du hjälpa oss att göra bra affärer? Vill du vara med att utveckla, ansvara för och kvalitetssäkra kommunens upphandlings-, avtals, och inköpsarbete är detta ett spännande jobb för dig. En viktig del av arbetet är att serva och utbilda inom upphandlings- och inköpsområdet samt vara ett aktivt och vägledande stöd till kommunens olika verksamheter. I ditt uppdrag ingår också att handlägga kommunövergripande upphandlingar, implementera nya avtal, följa upp befintliga avtal och utveckla upphandlings- och inköpsrutiner. Uppdraget är brett utformat, ena dagen kan du arbeta operativt att hjälpa en förskole-pedagog med ett inköp och nästa dag jobba strategiskt med analyser eller att utforma styrdokument. I Söderköping har du alltid nära till beslutsfattare, sakkunniga och beställare. Inköp och upphandling är organiserat under ekonomikontoret. I dagsläget är vi 13 medarbetare varav 11 har ett gemensamt ansvarar för ekonomistyrning och redovisning och 2 medarbetare har samordningsansvar för inköp och upphandling, där en blir din närmaste kollega.  Kvalifikationer Vi söker dig som har:  • eftergymnasial utbildning inom upphandling- och inköp eller annan likvärdig utbildning • erfarenhet av kvalificerat operativt upphandlings- och inköpsarbete • god förmåga att uttrycka dig väl i svenska, både tal och skrift Du behöver ha goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU), avtalslagen och annan relevant lagstiftning inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor samt har kunskaper inom fastighets- och entreprenadjuridik. Även erfarenhet av projektledningsarbete, spendverktyg och e-handel är ett plus. Du behöver också ha goda systemkunskaper och tycka det är stimulerande att arbeta med förändringsarbete och hitta effektivare arbetsprocesser. Söderköpings kommun har e-Avrop som upphandlingsverktyg och avtalsdatabas där det är meriterande om du har erfarenhet av systemet sedan tidigare. Som person är du serviceinriktad, systematisk och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer med människor i din omgivning. Du är utvecklingsinriktad, tar egna initiativ, är ansvarstagande och arbetar utifrån ett problemlösande förhållningssätt. Du behöver ha fallenhet för att se och förstå helheter och delar i ett komplext sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser fram emot din ansökan.  Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök senast: 2025-08-17 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk