Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Besökskoordinator till stort samhällsprojekt i Göteborg
Skicka ansökan 2 timmar kvar
Administrativ assistent
2 timmar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en viktig del i ett av Västsveriges största infrastruktursatsningar? Nu söker vi en engagerad och självgående besökskoordinator till vår kunds projektavdelning i Göteborg. Skicka in din ansökan redan idag! Om uppdraget Vår kund driver ett stort och långsiktigt infrastrukturprojekt med fokus på att utveckla och förbättra transportsystemet i Göteborg och Västsverige. Projektet innefattar bland annat utbyggnad av järnvägsinfrastruktur med nya tunnlar och stationer i centrala Göteborg. Projektet pågår fram till 2026 och har stor betydelse för regionens framtida tillgänglighet och hållbara resande. Om rollen Som besökskoordinator blir du en central resurs inom projektets kommunikationsfunktion. Du stödjer organisationen i planering och genomförande av externa besök, studiebesök och evenemang. Du säkerställer att alla besök och presentationer hanteras professionellt och enhetligt, både för nationella och internationella intressenter. Du rapporterar till kommunikationsansvarig och samarbetar nära övriga funktioner och entreprenörer. Uppdraget är på deltidstjänst på 80% och påbörjas senast 2025-09-15, gärna tidigare om möjligt. Arbetsuppgifter • Utveckla och implementera riktlinjer för besökshantering, inklusive säkerhetskrav och ansvarsfördelning. • Samordna och boka studiebesök, föredrag och evenemang. • Planera och genomföra visningar i produktionsmiljö med hänsyn till säkerhet och tillgänglighet. • Hålla presentationer på svenska och engelska, anpassade efter målgrupp (t.ex. skolor, branschkollegor, internationella delegationer). • Ansvara för planering och genomförande av interna och externa event såsom seminarier, invigningar och fackdagar. • Ta fram och uppdatera presentationsmaterial och kommunikationsunderlag i samarbete med kommunikationsteamet. Vi söker dig som • Har akademisk utbildning inom kommunikation, media eller motsvarande erfarenhet. • Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete eller motsvarande, gärna inom event eller utställningsverksamhet. • Har dokumenterad förmåga att förmedla komplex information pedagogiskt och anpassat till olika målgrupper. • Är van att tala inför större grupper på både svenska och engelska. • Har erfarenhet av att ta fram presentationsmaterial och kommunikationsstöd. • Är strukturerad, initiativtagande och har hög servicekänsla. • Har goda kunskaper i Microsoft Office och B-körkort. Placering och villkor Arbetet är placerat på kundens kontor i Göteborg, med krav på fysisk närvaro fem dagar i veckan. Uppdraget är ett konsultuppdrag med pågående projekt till och med 2026. Kontaktuppgifter Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jemima Hammarström via e-post: [email protected]. Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via e-post: [email protected]. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan! Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk