Du ansvarar för marknads- och kommunikationsstrategin men framför allt för det operativa genomförandet, för fyra destinationer: Addnature, Outdoorexperten, Maxa och Tengo, samt våra produktvarumärken Master Fitness och Kraftmark.
Fokus ligger på att driva tillväxt i alla konsumentnära kanaler, med en tydligt hands-on roll där du är lika bekväm i ledningsgruppen som med att själv byta en banner.
Det här är en operativ roll för dig som älskar att få saker att hända. Du kombinerar varumärkesförståelse med ett kommersiellt driv och är den som får våra varumärken att synas, kännas och konvertera, i digitala och fysiska kanaler. Du har koll på kampanjflöden, contentproduktion, och kan kravställa effektivt mot byråer inom paid-kanaler.
I praktiken innebär det att du:
Du kommer in i en expansiv fas där det finns stort mandat att forma och utveckla marknadsarbetet. Du rapporterar direkt till VD och är en del av ledningsgruppen.
Din profilDu är en kommersiell marknadsledare som trivs med både strategi och produktion. Du gillar när det går fort, är inte rädd att kavla upp ärmarna, och är van vid att ta ansvar från idé till genomförande.
Vi söker dig som har:
Du rapporterar direkt till VD och sitter i företagets ledningsgrupp.
Om Vartex och WeSports GroupVartex är en del av WeSports, en dynamisk nordisk koncern med stark närvaro inom sport, träning och outdoor. Med över 40 specialistvarumärken, inklusive Addnature, Outdoorexperten, Skistore, Bikester, Maxa, Master Fitness och Kraftmark, är vi en ledande aktör i branschen.
Koncernen omsätter cirka 2,8 miljarder kronor och består av över 400 medarbetare. Kulturen präglas av energi, entreprenörskap och korta beslutsvägar. Vartex har sitt huvudkontor i Malmö.
Placering och startTjänsten är baserad i Malmö. Start enligt överenskommelse.
AnsökanRedo att ta nästa steg? Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan!